رجبعلی وهابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : حفر یک حلقه چاه روستایی و یک حلقه چاه شهری برای رفع مشکل کم آبی شهروندان جویباری در دستور کار قرار گرفته است و بزودی مشکل هر ساله کم آبی این شهرستان کمتر شود.
هفته پیش به دلیل مشکل کمبود آب ، جلسه ای با حضور مدیرکل مدیریت بحران مازندران در جویبار برگزار شد و قرار بود این مشکل با همکاری دستگاههای متولی رفع شود.
روز گذشته هم نشستی با حضور فرماندار جویبار ، سید علی ادیانی عضو کمیسیون انرژی و نماینده جویبار در مجلس ، علی نبییان معاون عمرانی استاندار مازندران ، احمدی مدیریت بحران و روسای اداره آب شهری و روستایی استان در استانداری مازندران برگزار شد تا بار دیگر بر ضرورت تسریع در حل مشکل کم آبی تاکید شود.
فرماندار جویبار در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : در این جلسه مقرر شد تا رئیس امور آبفای روستایی مازندران سریعا پیگیر حفر یک حلقه چاه آب شرب روستایی در این شهرستان شود و ظرف 2 روز آینده مکان مورد نظر را به فرمانداری معرفی کند.
وی افزود : حفر و تجهیز این چاه باعث می شود تا پاره ای از مشکلات کم آبی که هر ساله گریبانگیر شهروندان جویباری شده است ، رفع شود .
فرماندار جویبار با بیان اینکه در سال گذشته از محل ستاد مدیریت بحران مازندران برای حفر و تجهیز یک حلقه چاه آب شرب روستایی یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار گذاشته شد ه بود که جذب نشد ، گفت : این اعتبار برای امسال محفوظ است و تخصیص پیدا می کند .
وهابی افزود : عضو کمیسیون انرژی مجلس هم قول داد تا چنانچه برای حفر چاه آب شرب روستایی با کمبود اعتبار مواجه شدیم ، اعتبار لازم را وزارت نیرو تامین کند.
وی ادامه داد : در حال حاضر بیشترین مشکل کم آبی در منطقه گیلخواران وجود دارد.
فرماندار جویبار با اشاره به اینکه برای حل مشکل کم آبی در این شهرستان نیاز به حفر یک حلقه چاه دیگری است ، گفت که همچنین در این جلسه مقرر شد تا حلقه چاه دوم بین شهرستان سیمرغ و قائمشهر احداث شود .
پیش از این یک حلقه چاه در سیمرغ حفر شد .
وهابی همچنین با اشاره به مشکل کم آبی بخش کشاورزی در این شهرستان ، گفت که با وجود این مشکل برای کمتر از یک ماه است و به همین خاطر مقرر شد تا روستاهای مشک آباد و پایین دست از آب سد شهید رجائی بهره مند شوند که این امر از روز گذشته شروع شده است .
جویبار حدود 10 هزار هکتار شالیزار دارد که تامین آب موردنیاز بخش عمده ای از این زمین ها از طریق 50 آب بندان تامین می شود.
آب مورد نیاز شهر جویبار نیز از چاه های آب مجتمع آبرسانی روستای پهناب جویبار ، قائمشهر و سیمرغ تامین می شود.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.