مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ، گفت: تا هفته گذشته 4 هزار و 630 فارغ التحصیل متقاضی در سامانه اینترنتی کارورزی مازندران نام نویسی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،کامران اصغری درسومین جلسه کارگروه اشتغال استان که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد به موضوع  اجرای طرح کاروزی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: تا هفته گذشته 4 هزار و 630  فارغ التحصیل متقاضی در سامانه اینترنتی کارورزی مازندران  نام نویسی کردند.

 

وی افزود: فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار که چهار سال از زمان اتمام تحصیلشان نگذشته باشد از مقطع کاردانی تا دکتری می تواننددر این طرح نام نویسی کنند و در دوره های کارورزی 6 ماهه شرکت کنند.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزایش و ارتقای کارآفرینی را از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: طرح کارورزی گروهای سنی 23 تا 30 سال (با احتساب 2 سال خدمت سربازی) را در بر می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه علاوه بر دانش آموختگان دانشگاهی، «کارفرمایان» و «واحدهای متقاضی جذب کارورز» نیز مخاطبان اجرای طرح کاروزی هستند گفت: در حال حاضر سامانه ثبت نام به نشانی karvarzi.mcls.gov.ir برای کارورزان و واحدهای پذیرنده کارورزان فعال است که می‌توانند آمادگی خود را برای اشتغال یا جذب متقاضیان اعلام کنند.

 

اصغری دوره کارورزی را حداقل ۴ ماه و حداکثر ۶ ماه برای هر کارورز عنوان کرد و درباره نحوه جذب متقاضیان بیکار مشمول این طرح ،گفت: پس از گزارش‌گیری از اطلاعات ثبت شده در سامانه باید بر اساس یکسری شاخص‌ها، افراد حائز شرایط با در نظر گرفتن اولویت‌ها شناسایی و به میزان ظرفیت بنگاه‌ها و با در نظر گرفتن رشته تحصیلی فرد متقاضی از طریق وزارت کار به بنگاه اقتصادی مربوطه معرفی شوند.

 

وی معافیت حق بیمه کارفرما به مدت دو سال در واحد های پذیرنده ای که پس از اتمام دوره کارورزی متقاضیان را مشغول به کار کنند را مزایای این طرح نام برد  و افزود: برای افزایش احتمال جذب این افراد و ماندگاری آنها در محیط کار، در صورت جذب کارورزان در واحد و بنگاه اقتصادی مربوطه، دولت تا ۲ سال ۱۰۰ درصد حق بیمه کارفرما را پرداخت خواهد کرد.

 

اصغری با اشاره به اینکه استان مازندران از بیشترین فارغ التحصیلان در رشته های مختلف دانشگاهی برخوردار است، گفت: طرح کارورزی با هدف جذب فارغ اتحصیلان دانشگاهی است.

 

وی افزود: 46 کاریابی در جهت ایجاد اشتغال در استان فعالیت می کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.