استاندار مازندران گفت :ترویج فرهنگ کتاب و کتابحوانی در جهت افزایش علم و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه امری ضروری تلقی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،ربیع فلاح جلودار در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مازندران که در سالن شماره دو استانداری برگزار شد ،اظهار داشت:ترویج فرهنگ کتاب و کتابحوانی در جهت افزایش علم و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه امری ضروری تلقی می شود.

وی افزود:افزایش کتابخوانی و توسعه این فرهنگ سبب ارتقای دانش و کاهش این معضل اجتماعی می شود.

استاندار مازندران گفت: گرچه گسترش فضای مجازی دسترسی به انواع اطلاعات فراهم شده است اما کتاب به عنوان منبع قوی و قابل اعتماد  باید مورد توجه قرار بگیرند .

وی به شمار پروژه کتابخانه های نیمه تمام در استان اشاره کرد و ادامه داد : تیم های کارشناسی متشکل از نیروهای کتابخانه های عمومی و سازمان مدیریت می بایست از روند ساخت این پروژه ها بازدید بکنند .

فلاح افزود : با توجه به تعدد پروژه های نیمه تمام لازم است در جهت تکمیل و ادامه پروژه از بخش های خصوصی و خیرین نیز بهره گیری کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه مدارس به عنوان پایگاه مهم و حساس برای ترویج کتابخوانی می توانند تاثیر گذار باشند ،خاطر نشان کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی با همکاری اموزش و پرورش تلاش بکند تا از ظرفیت کتابخانه های مدارس استفاده کند.

وی ادامه داد:همچنین دانشگاهها،حوزه های علمیه در ترویج کتابخوانی،کتابداری و ساخت کتابخانه ها تاثیر گذار هستند.

فلاح گفت:اتحاد و همبستگی بخش های فرهنگی  نیز در ترویج و توسعه کتابخوانی نیز بسیار مهم است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.