به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد علی فلاح پور روز دوشنبه در جلسه تنظیم بازار شهرستان افزود : این در حالی است که تاکنون هیچگونه آلودگی انسانی یا دامی به تب کریمه کنگو در این شهرستان گزارش نشده است .
وی گفت که اتحادیه قصابان با توجه به مراجعه مردمی تنها در 48 ساعت 2 اطلاعیه هر یک با 50 هزار نسخه در باره تب کریمه و ضرورت خرید گوشت از قصابی های دارای مجوز میان مردم پخش و اطلاع رسانی کرد.
وی افزود : در این اطلاعیه ها به مردم اطمینان داده شد که در قصابی های مجاز گوشت به مدت 24 ساعت پس از کشتار دام در سردخانه نگهداری و بعد توزیع می شود و از ضریب سلامت 99 درصدی برخوردار است .
رئیس دامپزشکی قائمشهر هم در این نشست گفت که تاکنون گزارشی از تب کریمه کنگو در قائمشهر نداشته ایم اما با این حال مردم در خرید گوشت دقت کنند.
مصظفی باقزراده افزود : تاکنون 200 لیتر سم برای پیشگیری از تب کریمه کنگو بین دامداران این شهرستان توزیع شده است و دامداران با در اختیار گرفتن سم ، برای پیشگیری از این بیماری دام و دامداری خود را سم پاشی کرده اند .
وی گفت که برای جلوگیری از این بیماری سم پاشی دام ، حفاظت شخصی و جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام بسیار مهم است که هم اکنون در این شهرستان به صورت جدی در حال انجام است .
باقرزاده جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام را یکی از راههای پیشگیری از تب کریمه کنگو دانست و افزود که هم اکنون گشت هائی در شهرستان در حال کنترل و بازرسی برای جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام هستند.
وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده کشتار غیرمجاز دام در منازل یا مکان های دیگر موضوع را به دامپزشکی اطلاع دهند.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.