به گزارش خبرآنلاین مازندران- قاسم شهابی، مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران در نشست با خبرنگاران، با اعلام اینکه شرکت توزیع برق استان، ۱۶ امور برق، ۶ اداره، ۱۸ شعبه و ۱۷ قطب برق را در برمی‌گیرد، افزود: مازندران تقریباً دارای یک‌میلیون ۲۸۰ هزار اشتراک، ۲۵ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط و ۲۸ هزار دستگاه ترانس برق است.

مهندس شهابی بابیان اینکه در سال ۹۴ و ۹۵، شرکت‌های توزیع برق با بیش‌ترین مشکل مالی مواجه بودند، علی‌رغم تنگناهای مالی ازجمله اقدامات انجام‌شده در استان را احداث ۷۴۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط، احداث یک هزار ۱۲۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، نصب سه هزار ۳۷۰ دستگاه ترانس برق جدید، ۱۳ درصد رشد در پست برق، ۴.۶ درصد افزایش خطوط، ۷.۹ درصد افزایش در حوزه فشار ضعیف، ۹.۲ درصد افزایش تعداد مشترکین برشمرد.

وی افزود: در سال ۹۴ از میزان ۹۹ میلیون و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار، ۶۸ میلیارد تومان آن جذب و در سال ۹۵ از میزان ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار، ۷۰ میلیارد تومان آن جذب شد که این رقم به نسبت سال‌های گذشته رقم بسیار بالایی بوده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران یکی از اقدامات مهمی که در دو سال گذشته انجام شد را طرح جهادی مدیریت کاهش تلفات برشمرد و افزود: تلفات استان مازندران از ۱۶.۸۶ به ۱۳.۰1 کاهش یافت که این امر به دلیل انجام مانورهای بسیار در سطح استان و حذف انشعابات غیرمجاز و برق‌دزدی و دست‌کاری کنتور بوده است.

این مسئول ابراز امیدواری کرد: در سال ۹۶ تلفات برق به ۱۱ درصد کاهش می‌یابد که این کاهش دودرصدی، نیازمند اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی است که قرار شد که توانیر این اعتبار را فراهم کند.

شهابی با اشاره به اینکه پس از طوفان شهریور و برف آذر ۹۵، مشکلات زیادی را در شهرهای استان شاهد بوده‌ایم، افزود: طی سال ۹۴ و ۹۵ اصلاح و مقاوم‌سازی شبکه، در دستور کار قرار گرفت و بسیاری از شبکه‌های فرسوده اصلاح شد و امروز شاهد مقاوم‌سازی شبکه هستیم.

وی یکی از راهکارهای کاهش تلفات را استفاده از ترانس‌های کوچک و کم تلفات برشمرد و افزود: بیش از ۱۵۰ ترانس در دو ماه آخر سال ۹۵ نصب شد تا مشکلات مردم برای تابستان حل شود و همچنین، تلفات برق کاهش یابد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران ازجمله مشکلات پیش روی شرکت توزیع برق استان را ساختمان‌های فرسوده اداره با قدمت ۳۰ تا ۴۰ سال و لجستیک اعلام کرد و گفت: برای نوسازی و توسعه ساختمان‌های جدید شرکت توزیع، میلیاردها تومان هزینه شد و در بحث لجستیکی نیز، امروز دو دستگاه جرثقیل ده تن وارد شرکت توزیع مازندران شد و به‌زودی چهار دستگاه کمک‌دار وارد استان خواهد شد و ۱۱ دستگاه موتورسیکلت نیز برای تابستان و ترافیک مسیرها خریداری شد.

شهابی بابیان اینکه در ابتدای سال ۹۴ بیش از ۱۲ هزار متقاضی شهری و روستایی در نوبت داشته‌ایم، افزود: با پیگیری همکاران اکنون حدود سه هزار متقاضی در نوبت داریم.

وی یکی از فنّاوری‌های بروز موردنیاز را جی.آی.اس دانست و افزود: امروز کشیدن نقشه‌های برق با دست و مراجعه به مکان‌های موردنظر کار سختی است و ازاین‌رو نیاز داریم شبکه استان روی شبکه جغرافیایی قرار گیرد و اکثر شهرهای ما در بستر جی.آی.اس قابل‌استفاده هستند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران بابیان اینکه برای استفاده از نرم‌افزارهای این حوزه نیازمند زیرساخت‌های قوی مانند فیبر نوری هستیم، خاطرنشان کرد: پیش‌تر، تنها دو امور و ستاد ما دارای فیبر نوری بودند و امروز، تمامی شهرهای استان مجهز به فیبر نوری شدند و تا پایان سال ۹۶ تمام بخش‌های کوچک و بزرگ ما دارای فیبر نوری خواهند شد.

مهندس شهابی با اعلام اینکه ما می‌خواهیم در آینده مراجعه حضوری صفر گردد و هیچ متقاضی به ادارات برق مراجعه نکند، گفت: لازمه این امر، توسعه خدمات دولت الکترونیک و استفاده از توان دفاتر پیش‌خوان دولت و برنامه‌های نرم‌افزاری و الکترونیکی است.

وی بابیان اینکه به ازای هر یک درصد کاهش تلفات باید حداقل ده میلیارد تومان هزینه شود، یادآور شد: از سال ۹۲ به ۹۴ تلفات از ۱۸.۹ به ۱۳.۲ کاهش‌یافته است و امیدواریم تا پایان برنامه ششم، تک‌رقمی شود.

شهابی استفاده از نیروگاه‌های کوچک را اقدامی خوب در استان اعلام کرد و افزود: این نیروگاه‌ها اکنون در مدار هستند و سرمایه گذران برای نیروگاه‌های کوچک از یکتا هفت مگاواتی به ما مراجعه کردند و برای آن‌ها مکان‌ها مشخص شد تا سرمایه‌گذاران در این بخش نیز فعال‌تر شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران در رابطه با نیروگاه‌های تولید پراکنده به‌صورت خورشیدی گفت: در نقاط مختلف استان این کار در حال انجام است که اکنون می‌توانند مستقیم به شبکه وصل شوند و با افزایش آن می‌توان از نیروگاه سوخت فسیلی که به محیط‌زیست آسیب می‌رساند نیز پرهیز کنیم.

شهابی بابیان اینکه سرمایه‌گذاری دولت برای پنل‌های خورشیدی در خانه‌های مردم در میان درود استارت خورده است، افزود: هیئت‌رئیسه خورشیدی به سقف خانه‌ها وصل و مردم می‌توانند برق تولیدی را به اداره برق باقیمت هر کیلووات ۸۰۰ تومان بفروشند، این در حالی است که اداره برق هر کیلووات برق را حدود ۸۰ تومان به مشترکین می‌فروشد.
همچنین در پایان مراسم از محمدرضا تیمورنژاد مدیر روابط عمومی سابق این شرکت با اهدای لوحی تجلیل شد.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 672091
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.