به گزارش خبرنگار ایرنا ، اسرافیل یزدانی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان افزود : پارسال 60 نفر از معلولین شهرستان به صندوق بیمه روستایی و عشایری معرفی شده اند که قریب به 11 میلیون تومان سازمان بهزیستی از اعتبار دولتی به این افراد پرداخت کرده است .
وی با بیان اینکه 420 نفر از معلولین از خدمات مستمری بهزیستی برخوردار هستند ، ادامه داد : اتفاق خوبی که در سال جاری افتاده است افزایش مستمری مددجویان بهزیستی بوده است که امسال این رقم بین 95 هزار تا 360 هزار تومان رسیده است .
رئیس اداره بهزیستی جویبار از پوشش 25 دانشجوی معلول در شهرستان خبر داد و گفت که تمامی هزینه تحصیل این دانشجویان تامین می شود.
یزدانی اضافه کرد : در کل از 720 خانوار معلول بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی جویبار هستند که ماهانه 130 میلیون تومان مستمری به آنان پرداخت می شود .
وی همچنین گفت که تاکنون 16 خانواده دارای 2 نفر معلول در جویبارشناسایی شده اند که برابر مقررات صاحب خانه می شوند و مبلغ 30 میلیون تومان وام بلاعوص برای کمک به خانه دار شدن آنها پرداخت خواهد شد.
یزدانی افزود : بنیاد مسکن مازندران وعده داده است که با شناسایی محرومین در مناطق روستایی و ارائه ملک و زمین به آنها 10 میلیون وام بلاعوض ارائه خواهد شد تا مشکل خانه دار شدن معلولین حل شود .
** کمک 127 میلیون خیرین جویباری برای خانواده های زندانیان
بازرس انجمن حمایت از زندانیان جویبار هم در این جلسه با بیان اینکه هم اکنون زندانی غیر عمد در این شهرستان وجود ندارد ، گفت : زندانیان غیرجرایم عمد مشمول دریافت کمک نمی شوند و بنا بر آن است که به خانواده های زندانیان کمک و مساعدت مالی شود .
اسماعیل فکوری افزود : سال گدشته و در جشن گبریزان 70 میلیون تومان به خانواده های زندانیان مساعدت و کمک شد و امسال هم از سوی خیرین 127 میلیون تومان جمع آوری شده است .
** وام اشتغال 18 میلیارد ریالی
مدیر کمیته امداد جویبار هم گفت که پارسال یک میلیارد و 850 میلیون تومان وام اشتغال به 126 نفر از مددجویان زیر پوشش این کمتیه در شهرستان پرداخت شد.
فرضعلی خلیلی پاشا افزود : همچنین سال گذشته به 240 نفر از مددجویان بیش از 340 میلیون تومان وام کارگشایی پرداخت شد.
وی مددجویان زیر پوشش را 2 هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت که از این تعداد یکهزار و 311 افراد مددجوی مستمری بگیر هستند.
خلیلی همچنین گفت که دستکم 110 یتیم زیر پوشش کمیته امداد جویبار و تحت حمایت یکهزار حامی قرار دارند که پارسال 420 میلیون تومان برای نگهداری آنان پرداخت کردند.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.