به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار اسکند مومنی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود : این نیروها تامین امنیت 224 طرح سالمسازی دریا را در 110 نقطه از سواحل خزر در استان های مازندران ، گیلان و گلستان بر عهده دارند.
وی گفت که نیروی انتظامی امسال برای انجام بهتر وظایف ، 12 درصد بیشتر از پارسال از نیروی پلیس و تجهیزات و امکانات در سواحل دریای خرز استفاده کرده است.
طرح سالمسازی دریا در سواحل مازندرانی خزر امسال از اول خرداد آغاز شد و تا پایان شهریور ادامه دارد.
بر اساس اعلام استاندرای مازندران ، این طرح در 98 نقطه از 338 کیلومتر ساحل دریای خزر در این استان با به کار گیری 600 ناجی غریق آغاز شد.
** استقرار نیروی انتظامی از 31 خرداد
جانشین فرمانده ناجا همچنین با بیان اینکه پارسال 115نفر به دلیل بی احتیاطی و شنا در خارج از طرح سالمسازی دریا در سواحل خزر غرق شدند ، گفت : البته این آمار نسبت به سال 94 حدود 10 درصد کاهش نشان می دهد ولی با این وصف زیاد است.
وی افزود : نیروی پلیس از سی و یک خرداد در سواحل خزر مستقر می شود و ماموریتش تا سوم مهر و پایان طرح سالمسازی دریا ادامه دارد.
مومنی گفت : با توجه به افزایش 16 درصدی سفر ها در سال های گذشته و پیش بینی افزایش 10 درصدی تردد و سفر تابستانی در سال جاری نسبت به سال قبل ، توجه به خطر احتمالی غرق شدن در خزر باید بیشتر شود.
وی در مورد امنیت اجتماعی و حریم خانواده در سواحل دریای خزر هم اظهار داشت : اقدامات فرهنگی و اجتماعی از سوی دستگاههای مختلف فرهنگی در سواحل اجرایی می شود ، اما پلیس بر اساس مقررات و قوانین با هر گونه ناهنجاری اجتماعی در سواحل برخورد جدی می کند.
مومنی گفت : صد البته نیروی انتظامی ماموریت و عملیات سلبی خود را در مقوله های اجتماعی کم کرده است ، اما اگر به مقولات فرهنگی و اجتماعی عمومی بی توجهی شود، برخورد های لازم را خواهیم داشت.
** آمادگی نیروهای انتظامی
جانشین فرمانده نیروی انتظامی همچنین عملکرد این نیرو را در مقابله با عملیات تروریستی چهارشنبه گذشته تهران مناسب و درست ارزیابی کرد و گفت : در حال حاضر نیروی انتظامی از نقطه صفر مرزی تا عمق شهرهای کشور در آمادگی کامل به سر می برد.
وی با بیان اینکه تمامی فعالیت های مشکوک در کشور رصد می شود ، افزود : از آنجائی که ایران نسبت به دیگر کشورهای منطقه و حتی اروپا بیشتر در معرض خطر حملات تروریستی قرار دارد ، سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروی های امنیتی و اطلاعاتی و نیروهای مسلح به درستی چندین عملیات تروریستی را خنثی کردند.
مومنی با بیان اینکه در صورت لزوم عملیات های ضد تروریستی در کشور تشریح و اطلاع رسانی خواهد شد ، گفت : امروز ناامنی و حساسیت های تروریستی در کشورهای منطقه بیداد می کند، اما ایران به همت همه مردم شریف در امنیت قرار دارد.
وی تصریح کرد: تا کنون خرابکاری های زیادی در کشور خنثی شده است و عملیات ضد تروریستی همچنان با اقتدار در حال انجام است.
خبرنگار : سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.