علی شادمان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت :‌ این سرمایه گذار پس از بازدیدهای میدانی از محدوده ساحلی صلاح الدین کلا و نیز در پی آن نشست در فرمانداری، برای سرمایه گذاری در این حوزه اعلام آمادگی کرده است.
وی افزود :‌ البته توافق اولیه برای سرمایه گذاری با این سرمایه گذار صورت گرفته و هم اکنون برای دریافت مجوزهای لازم اقدامات لازم را نیز پی گیری می کند.
به گفته فرماندار نوشهر، این سرمایه گذار قصد دارد تا با راه انداختن یک فروند کشتی مسافربری کروز، مسافران را از منطقه صلاح الدین کلا به سمت شرق و یا غرب مازندران جابه جا کند.
فرماندار نوشهر با اشاره به موقعیت های ممتاز نوشهر از نظر برخورداری از جنگل ، دریا ، جنگل و آثار تاریخی فراوان تاکید کرد که باید با بهره گیری از همه امکانات و ظرفیت های موجود برای راه اندازی خطوط گردشگری دریایی که سود آوری فراوانی برای این شهرستان دارد ، استفاده نمود.
**عزم سازمان بنادر برای ایجاد خطوط گردشگری جدی است
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران نیز پیش از این به خبرنگار ایرنا گفت که عزم این سازمان برای راه اندازی گردشگری دریایی در خزر جدی است.
سیاوش رضوانی افزود :‌ اگر چه اهمیت و نقش گردشگری دریایی تاکنون در فضای رسانه ای و مجازی به طور مطلوب بیان نشد ، ولی این سازمان درصدد است تا با پرداخت تسهیلات از محل وجوه اداره شده سازمان از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه حمایت کند.
وی اظهار داشت : هم اکنون در صدد هستیم تا از ساحل رامسر در غرب مازندران تا منطقه گمیشان استان گلستان تورهای دریایی بین شهری را با همکاری بخش خصوصی راه اندازی کنیم .
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان این که در دیگر مناطق حاشیه دریای خزر مانند ترکمن باشی ، باکو و ترکمنستان فعالیت گردشگری دریایی از مدت های قبل آغاز شده است ، ابراز امیدواری کرد که با رایزنی های صورت گرفته بزودی شاهد چنین اتفاقی در حوزه سرزمینی خودمان در خزر باشیم.
رضوانی ایجاد منطقه آزاد با رویکرد فعالیت در بخش تجاری و گردشگری در غرب مازندران را بسیار ضروری دانست و ادامه داد : در صورتی که چنین تحولی با نگاه گردشگری به صورت فرامنطقه ای در این مناطق رخ می داد همزمان با جابه جایی مسافران ، ارزش افزوده فراوانی برای نوشهر و دیگر شهرستان های همجوار به همراه داشت.
بنا به گفته کارشناسان ،‌ گردشگری دریایی و ساحلی ، یکی از مهم ترین ، جذاب ترین و سودآورترین حوزه های گردشگری در جهان است و در بیشتر کشورهای دنیا توجه به تورهای دریایی، حمل نقل دریایی، ورزش و تفریحات آبی، غواصی و سایر سرگرمی های مرتبط با ساحل و فراساحل در صدر برنامه های گردشگری قرار دارد.
مالزی برای ایجاد گردشگری پایدار در این کشور پارک های دریائی در جزایر تیکا را گسترش می دهد. کشور اندونزی نیز با استفاده از شیوه های سنتی و مدرن گردشگری دریائی را روز به روز توسعه می دهد.
در سال 2013 بیش از 20 میلیون نفر با درآمدی معادل 34 میلیارد دلار در جهان سفر دریایی داشته اند ؛ و در این میان استرالیا به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری دریایی جهان در سال 2012 توانسته 2.5 میلیارد دلار تنها از گردشگری دریایی خود درآمد کسب کند.
خبرنگار: مهراب زکی پور کینجی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078 /1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.