مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: پیش‌بینی می‌شود در این شهرستان 21 هزار و 760 تن گیلاس برداشت شود.

به گزارش ایلنا از ساری ،سیدحسین اسلامی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در این شهرستان 21 هزار و 760 تن گیلاس برداشت شود.

وی با اشاره به برداشت نوبرانه میوه گیلاس از نیمه نخست خرداد امسال، افزود: حدود یک هزار و 455 هکتار از باغ‌های بخش لاریجان آمل زیر کشت گیلاس قرار دارند و یک‌هزار و 500 بهره‌بردار در این بخش کوهستانی فعال هستند.

مدیر جهاد کشاورزی آمل یادآور شد: این محصول امسال با میانگین عملکرد 16 تن در هکتار برآورد شده است که در مجموع پیش‌بینی برداشت 21 هزار و 760 تن برداشت در سطح باغات می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: با توجه به آمارهای موجود پیش‌بینی می‌شود که در سال‌جاری برای برداشت گیلاس حدود 700 تن افزایش تولید داشته باشیم.

اسلامی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ باغداران با کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی برای برطرف کردن مشکلات موجود، تصریح کرد: 3 هزار و 900 هکتار از باغات این شهرستان به میوه‌های سیاه‌ریشه اختصاص دارند که برداشت بیش از 61 هزار تن میوه را شامل می‌شوند.

وی گفت: گونه‌های سیاه ریشه موجود در این شهرستان انواع گونه‌های دانه‌دار، هسته‌دار، میوه خشک و دانه‌ریز هستند که به بازار ارائه می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به اینکه کارشناسان این اداره از باغ‌های زیرپوشش دهستان هرازپی جنوبی و منطقه رودبار برای بررسی بیولوژی بالشتک مرکبات بازدید داشتند، گفت: تعیین وضعیت بیولوژی آفت کرم ساقه‌خوار برنج، طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه کردن 169 هکتار از اراضی شالیزاری روستای تجنک پائین خیابان لیتکوه، بازدید از سایت پرورش همزمان ماهی و اردک توسط محمد خوب‌زاد در روستای دعوکلا و بازدید از مزرعه توت فرنگی مجید جباری روستای ولیسده مرکز جهاد کشاورزی مرانده از دیگر برنامه‌ها بوده است.

اسلامی با اعلام اجرای گشت مشترک اکیپ 131 جهاد کشاورزی آمل به همراه رابط اراضی مرکز جهاد کشاورزی دهستان دشت‌سر برای رصد وضعیت تغییر کاربری حاشیه کمربندی هزارسنگر به هراز و بررسی ساخت وساز غیرمجاز، گفت: آموزش لازم به کشاورزان برای بررسی وضعیت آفات و بیماری‌ها به همراه ریشه‌کن کردن و خارج‌سازی ساقه‌های آلوده به ژیبرلا از مرزعه در حوزه جهاد کشاورزی شهید دعاگوی رئیس‎آباد و جمع‌آوری نمونه آفت در مراحل مختلف لاروی از نئونات تا سن 5، شفیره و پوسته در یک زمان حوزه جهاد کشاورزی شهید دعاگوی رئیس‌آباد از دیگر اقدامات بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.