به گزارش خبرنگار ایرنا ، ربیع فلاح عصر روز شنبه درنشست شورای توسعه صادرات مازندران افزود : این استان با تولید سالانه افزون بر پنج میلیون تن محصولات کشاورزی ظرفیت خوبی برای محصولات با کیفیت صادراتی به کشور قطر را پس از تحریم چند کشور عربی حوزه خلیج فارس دارد.
وی ادامه داد : سازمان صنعت ، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی استان باید هر چه سریع تر نسبت به امکان سنجی نیازهای قطر اقدام کند و هر چه زودتر گام عملی برای صادرات بردارند.
نماینده عالی دولت در مازندران گفت که این استان در زمینه تولید محصولات لبنی ، گوشت مرغ و سبزیجات و میوه ظرفیت های مازاد زیادی برای صادرات دارد.
وی افزود : پیش از این نیاز کشور قطر به محصولات کشاورزی از برخی کشورهای عربی تامین می شده که مازندران می تواند جایگزین مناسبی برای این کشورها باشد.
استاندار مازندران بار دیگر بر ورود عملیاتی تجار صادرکننده این استان به کشور قطر برای تامین نیازمندی های این کشور تاکید کرد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران میزان واردات قطر از کشورهای حوزه خلیج فارس را حدود یک میلیارد دلار اعلام کرد و گفت که بخش زیادی از این صادرات را محصولات کشاورزی تشکیل می دهد که مازندران با ظرفیت های مناسب کشاورزی می تواند جایگزین این کشورها شود.
محمد محمدپورعمران افزود : رایزنی با سازمان توسعه تجارت ایران و سفارت قطر در کشورمان برای اعزام هیات تجاری مازندران به قطر انجام شد و بزودی این کار برای امکان سنجی انجام می شود.
وی ادامه داد : سازمان توسعه تجارت ایران با ظرفیت های موجود مازندران به خصوص در حوزه محصولات کشاورزی، انتظار دارد که بخش زیادی از نیازمندی های قطر به این محصولات از مازندران تامین شود.
دبیر شورای توسعه صادرات مازندران گفت که این استان در سنوات گذشته نیز صادرات محدود از جمله فرش و موکت به قطر انجام داده و تجار مازنی آشنایی با بازار این کشور دارند.
محمدپور خواهان هماهنگی شرکت های صادراتی مازندران برای صدور کالاهای غیر نفتی به کشور قطر شد.
مازندران در سال گذشته 520 میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر کرد که عراق، افغانستان، روسیه ازکشورهای هدف صادراتی این استان بود.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.