فاطمه پورفاطمی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: در چند سال گذشته با افزایش اقدامات حمایتی سازمان بهزیستی جهت توانمندسازی مددجویان تحت پوشش، به طور متوسط سالانه 700 زن سرپرست خانوار بازتوان شدند.
وی با اشاره به وجود بیش از 13 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش اداره کل بهزیستی مازندران، افزود: بازتوانی زنان سرپرست خانوار در قالب تشکیل گروه های همیار و پرداخت کمک های بلاعوض و نیز پرداخت وام اشتغالزایی به صورت مشاغل خانگی و آزاد بوده است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران تاکید کرد: گروه های همیار متشکل از 3 تا 14 نفر از زنان سرپرست خانوار است که به صورت گروهی به انجام فعالیت های اجتماعی و اقتصادی در زمینه هایی چون راه اندازی کافی نت، دفاتر پیشخوان، آشپزی، هنرهای دستی، سفالگری و... پرداخته و از این طریق توانمند می شوند.
پورفاطمی تاکید کرد: تاکنون 29 گروه همیار متشکل از زنان سرپرست خانوار در این استان تشکیل شده و در سال جاری نیز 9 گروه جدید به این تعداد افزوده می شود.
وی خاطرنشان کرد: اصلی ترین مشکلات مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در زمینه تهیه مسکن، هزینه درمان بیماری و مشکلات اقتصادی در زمینه هایی چون ازدواج فرزندان و تامین جهیزیه است که بخشی از این نیازها با پرداخت تسهیلات و کمک هزینه از سوی بهزیستی رفع می شود.
پور فاطمی افزود: بیش از 6 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار استان مازندران از بهزیستی خدمات مستمر و کمک هزینه زندگی دریافت می کنند که این مستمری در سال جدید افزایش5 /3 برابری داشته است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندارن بیش از 40 درصد زنان سرپرست خانوار در این استان را قشر آسیب پذیر جامعه برشمرد و افزود: همچنین 40 درصد زنان سرپرست خانوار در این استان ناشی از طلاق هستند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار از فقدان چتر حمایتی در زندگی رنج می برند، تصریح کرد: به منظور پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی متوجه این زنان، بهزیستی توانمندسازی را به عنوان یک فرایند مستمر و پایدار با اتکا به توانمندی های فردی این قشر در اولویت نخست برنامه های حمایتی خود قرار داده است.
خبرنگار: فاطمه رحمتی***انتشاردهنده:سید محسن حسن نیا
3009
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.