حجت‌الاسلام سیدداود موسوی در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) که شامگاه روز گذشته با حضور مردم و مسؤولان و بسیجیان در آستانه حرم امامزاده قاسم(ع) برگزار شد اظهار کرد: 28 سال از رحلت امام ما می‌گذرد و همه علاقه‌مندان امام در سوگ‌اش داغدار هستند و در خرداد که روزهای بزرگی را در خود دارد هم ماه غم و هم ماه عزت ایران است.

وی افزود: در این ماه نیمه خرداد را داریم که روز بزرگ سرنوشت و جرقه انعقاد و نطفه اولیه انقلاب زده شده و هم روز رحلت امام بزرگوارمان را داریم.
امام جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که در 15 خرداد امام بخاطر آن سخنرانی بر علیه دستگاه جبار کرده بود نبوده بلکه مردم ایران اسلامی باور کردند که امام و روحانیت به عنوان خط مقدم انقلاب می‌توانند در رهبری جامعه اسلامی و هدایت مردم به آن مقاصد عالی دین و انقلاب‌شان برسند.
این مسؤول درباره ویژگی این روز و ماه بیان کرد: 15 خرداد در درون خودش جدای از اینکه جرقه انقلاب را دارد در خردادماه روزهای بزرگی مثل سوم خرداد را دارد که قدرت و ارج ایران اسلامی را به عالم نشان داده است.
موسوی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس به عنوان دوران طلایی ایران اسلامی ما بوده است که همه دشمنان را برای رویارویی ایران فراخواند و به عبارتی این هشت سال جنگ جهانی دیگری بوده بر علیه یک کشور مظلوم و تازه از انقلاب پیروز شده که در مقابل همه هیمنه دشمنان ایستاد و سرخم نیاورد.
وی درباره روز 14 خرداد گفت: این روز در تقویم ما برای همیشه یک روز حزن و ماتم و روز غم و اندوه است و یک روزی است که شاید هیچ انسان آزاده‌ای این روز را فراموش نکند و روز عروج معمار کبیر انقلاب شخصیتی که تفکرش خود برنامه‌ریزی همه انبیاء و اولیای الهی بوده است.
این مسؤول ادامه داد: امام هیچگاه مصلحت اندیشی نکرد و از آن اصول خود عدول نکرده بود و تئوریسین‌های دنیا در بهت و حیرت فرو رفتند از این رفتار و منش امام که تفکرش احیای دین مبین اسلام بوده و با انقلاب بزرگ‌ترین حادثه در خاورمیانه رقم خورد.
موسوی درباره رهبری مقام معظم رهبری یادآور شد: امروز رهبری فرمودند که همه سلایق باید در کنار هم و زیر خیمه انقلاب و امام باشند و در طول این 28 سال نشد که ایشان از تفکر، راه و انقلابی‌گری امام عدول کند.
وی اظهار کرد: در طول این 28 سال نوسانات و ماجراهای مختلفی در دنیا بوجود آمد و تا نشانه از بین رفتن ارزش‌های نظام پیش رفته بود که با مدیریت مقام معظم رهبری و تدبیر ایشان از همه گردنه‌های سخت عبور کرده و به‌عنوان نمونه همین انتخابات ریاست جمهوری که با یک پیام حدود 42 میلیون نفر پای صندوق‌های رأی آمدند و پایه نظام را محکم کردند.
امام جمعه محمودآباد درباره شرایط پیش آمده این روزها در شهرستان تأکید کرد: باید تمام تلاش‌مان را انجام دهیم که جایگاه مسؤولان سه قوه و نیروهای انقلابی و ارزشی حفظ شود و حفظ جایگاه و ارزش‌های مدافعان حرم وظیفه همه ماست و این اعتباری که در دنیا داریم به برکت خون شهدا و جانفشانی شهدا و جانبازان مدافعان حرم است.
این مسؤول افزود: تفکر مسؤولان این است که از خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران حمایت می‌کنیم و اگر به کسی چه جانباز یا مردم عادی در این قضایا مشکل و نگرانی پیش آمده قطعا مسؤولان دنبال این مسئله هستند که مشکل جانباز عزیزمان را حل کنند.
موسوی در پایان گفت: بنده توجیه‌گر اعمال هیچ فردی نیستم و گناه دیگران را وصله نمی‌زنم اما در هر حال اعتقاد ما بر این است که اگر برخورد عمدی بوده باید برخورد قانونی شود و اگر خطایی بوده که بحث بخشش است و تمام فکر مسؤولان بر این اصل استوار است که با تدبیر حل شود و نگرانی خانواده‌های شهدا و جانبازان و بسیجیان از بین برود و آرامش به شهرستان برگردد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 668255
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.