به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه مازندران ، علیرضا یونسی رستمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در جلسه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی ساماندهی و مدیریت آسیب های اجتماعی استان با اشاره به این که در آغاز به کار دولت تدبیر و امید، استان با چالش های اجتماعی متعددی روبرو بود، افزود: با نگاه واقع بینانه دولت یازدهم به آسیب های اجتماعی و تلاش های صورت گرفته در استان، جلوی رشد فزاینده طلاق در مازندران گرفته شد و اکنون بحمدالله با تداوم برنامه ها، آمار این بخش رو به کاهش است و در تلاشیم تا با آسیب شناسی و احصا وضعیت، برنامه مقابله با پدیده طلاق را در شهرهای دارای اولویت پیگیری نماییم.
یونسی با اشاره به این که در دیگر حوزه های آسیب های اجتماعی نیز در مازندارن در دولت تدبیر و امید تلاش های شایان توجهی صورت پذیرفت، یاد آور شد: کاهش ازدواج و باروری از دیگر پدیده های اجتماعی است که نرخ رشد جمعیت در استان را تحت تاثیر قرار می دهد و اگر برنامه ای اصولی برای این بخش تدوین و اجرا نشود در افق 1404 با جامعه ای سالمند و پیر در مازندران مواجه خواهیم بود.
وی با اشاره به این که سیاست های کلی افزایش جمعیت از سوی مقام معظم رهبری و چارچوب اجرایی این سیاست ها از سوی معاون اول رییس جمهور به دستگاه ها و سازمان ها ابلاغ گردید، افزود: شورای راهبردی جمعیت با 5 کمیته کارشناسی، اجرای سیاست های افزایش جمعیت در استان را پیگیری می نماید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، با اشاره به این که کاهش ازدواج در کنار پدیده طلاق از مشکلات اجتماعی است که می تواند آسیب های جدی به تحکیم بنیان خانواده وارد کند، تصریح نمود: در دو ماهه نخست سال 96 نبست به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد 1.4 درصدی موالید در استان بوده ایم.
یونسی با اشاره به برگزاری همایش روز جهانی جمعیت در تیرماه 96 در ساری، گفت: این همایش باید روح حرکت عقلانی، علمی، فرهنگی و دینی به سوی افزایش باروری را برای رسیدن به اجتماعی شاداب تر، سرزنده تر و پویا تر در جامعه بدمد.
وی بر اتخاذ روش های موثر فرهنگی و علمی برای ترویج افزایش ازدواج و موالید با بهره گیری از آداب، رسوم، اندیشه های دینی و فرهنگی در جامعه تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: مجموعه سیاست هاس تشویقی دولت در دستگاه ها برای افزایش موالید جمع بندی و به آگاهی عموم رسانده شود.
معاون استاندار، تصریح کرد: آسیب شناسی علمی و دقیق از موانع رشد جمعیت در استان صورت گیرد و جلسات شورای مشورتی در شهرستان ها با جدیت پیگیری شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 668175
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.