مهدی ابراهیمی بشلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : قریب به 4 میلیارد و 300 میلیون تومان پول نیاز داریم تا بتوانیم زندانیانی که شرایط قانونی آزاد شدن را دارند ، آزاد کنیم .
وی گفت که این افراد کسانی هستند که به خاطر مشکلات مالی ، مهریه ، نفقه و دیه در زندان به سر می برند.
مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان قائمشهر ادامه داد : محکومان جرائم غیر عمد از شهرستان های قائمشهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی و سیمرغ برخی مواقع به خاطر مبلغ اندک در زندان به سر می برند و به حمایت و کمک نیاز دارند.
هم اکنون 900 زندانی جرائم غیر عمد و جرائم عمد در زندان این شهرستان به سر می برند.
ابراهیمی همچنین با بیان اینکه ظرفیت زندان در این شهرستان 250 نفر است ، ادامه داد : با توجه به تعداد بیشتر از ظرفیت زندان ، نیازمند حمایت خیرین در راستای حمایت از زندانیان هستیم.
** اشتغال زایی برای 15 نفر از زندانیان
وی ادامه داد: در راستای اشتغال زایی زندانیان هم اکنون برای 15 نفر ؛ 2 خانم و مابقی آقا زمینه اشتغال زایی را فراهم کرده ایم تا از این راه به مسائل اقتصادی خانواده آنها کمک شود.
مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان قائمشهر اضافه کرد : این تعداد از افراد از صبح تا غروب مشغول به کار هستند و شب در زندان به سر می برند که بر حسب علاقه آقایان در کارهای فنی و حرفه ایی و خانم ها در کارگاه خیاطی مشغول به کار هستند.
** توزیع بن در بین خانواده زندانیان جرائم غیر عمد
ابراهیمی گفت که عید امسال بن کارت هدیه میان 182 نفر از خانواده زندانیان غیر عمد به ارزش 180 میلیون ریال توزیع شده است.
وی افزود : همچنین در سال گذشته بن کارت هدیه و سبد کالا بین 462 نفر از خانواده زندانیان جرائم غیر عمد به ارزش 43 میلیون و 350 هزار تومان توزیع شده است.
** برگزاری جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان
مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان قائمشهر گفت هر ساله جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان برگزار می شود تا با پول جمع اوری شده در راستای رهایی از زندانیان جرائم غیر عمد تلاش شود.
ابراهیمی ادامه داد: امسال هم این مراسم در 15 ماه مبارک رمضان در سالن ژوان قائمشهر برگزار می شود که امیدواریم خیران با کمک بیشتری برای ازادی زندانیان جرائم غیر عمد وارد عرصه شوند.
وی اضافه کرد : همچنین 25 ماه مبارک رمضان مراسم افطاردهی در زندان با حضور خانواده زندانیان برگزار خواهد شد.
سال گدشته در این شهرستان و در جشن گلریزان 102 میلیون تومان جمع اوری شد.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.