مجید عبدالهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اجرا و تکمیل طرح بزرگ آبرسانی روستاهای کلاردشت که با اعتبار 50 میلیارد ریالی از سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی آغاز شده، کمبود آب آشامیدنی 19 روستای این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 12 هزار خانوار رفع می شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 22 کیلومتر از 27 کیلومتر خط انتقال آب با لوله 250 میلی متری از تصفیه خانه رودبارک انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای ارتقای کیفیت آب شرب در تصفیه خانه رودبارک ، از چهار پکیج تصفیه آب به 12 عدد افزایش یافته و مخزن آب شرب یک هزار متر مکعبی نیز در حال ساخت است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستائی مازندران ادامه داد: با اصلاح و ارتقای تصفیه خانه رودبارک، دبی آب تصفیه شده از 100 لیتر بر ثانیه با دبی 220 لیتر بر ثانیه وارد شبکه آبرسانی روستایی کلاردشت خواهد شد.
وی افزود: با توجه به میزان آب تصفیه شده در تصفیه خانه آب رودبارک دیگر روستاهای شهرستان حتی در فصل تابستان که با افزایش جمعیت در روستاها این شهرستان مواجه هستند مشکلی نخواهند داشت .
عبدالهی با اشاره به وجود 400 هزار مشترک آب روستایی در مازندران گفت: هم اکنون بیش از 85 درصد از جمعیت روستاهای مازندران از آب آشامیدنی سالم برخوردار می باشند.
شهرستان کلاردشت با جمعیتی دست کم 25 هزار نفر جمعیت ثابت و 50 هزار نفرجمعیت متغیر و نیز 19 روستا درغرب مازندران واقع است.
خبرنگار : سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1602/1295/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.