داوود تقی نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : نهضت سواد آموزی مازندران برای جامه عمل پوشاندن به هدف گسترش چتر سوادآموزی و شناسایی تمامی افراد بی سواد در جامعه از روش های مختلف برای این منظور استفاده می کند که سنجش و ارزیابی سطح سواد والدین هنگام ثبت نام در مدارس از آن جمله است .
وی ادامه داد : برای این منظور در فرم های ثبت نام دانش آموزان گزینه بی سواد و یا میزان سطح سواد والدین گنجانده شده است که با پاسخ آنها سطح سواد مشخص می شود .
به گفته معاون سوادآموزی مازندران در صورت بی سواد بودن والدین ، مدیران مدارس می بایست آنان را به واحد نهضت سوادآموزی معرفی بکنند تا ثبت نام آنان انجام شود .
وی با اشاره به اینکه افراد در سن 10 تا 49 ساله به عنوان گروه هدف نهضت سواد آموزی به شمار می روند ، ادامه داد : اداره کل آموزش و پرورش مازندران نیز موظف است در تابستان کلاس های نهضت سوادآموزی را برای این افراد برگزار کند .
تقی نیا از مازندران به عنوان استان پیشتاز و برتر در پوشش تحصیلی افراد بی سواد نام برد و افزود : در آخرین سرشماری در سال 1395 سطح سواد مردم این استان 97 و 61 صدم درصد اعلام شد که رتبه اول کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
در سرشماری سال 1390 سطح سواد مردم مازندران 95 و 7 دهم درصد بود .
وی اعمال برنامه های تشویقی برای بی سوادان را یکی از فعالیت های تاثیرگذار دولت یازدهم برای باسواد کردن افراد برشمرد و گفت : پرداخت پاداش به افرادی بی سوادی که در دوره های سوادآموزی شرکت بکنند از آن جمله است .
معاون سوادآموزی مازندران ادامه داد : این پاداش با سواد شدن بازای هر نفر 134 هزار تومان در سال 94 اکنون به 144 هزار تومان افزایش یافته است .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/ 2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.