به گزارش ایرنا ، مداحان اهل بیت در این آئین معنوی به ذکر مداحی و نوحه خوانی پرداختند.
استاد حوزه و دانشگاه در این آئین گفت : یکی از بارزترین شخصیت های امام راحل (ره ) ساده زیستی ، توجه به فقرا و بچه های یتیم بود .
حجت الاسلام مهدی دانشمند افزود : معمار کبیر انقلاب اسلامی می توان به تعبیری گفت که برای فقرا و بچه های یتیم خون دل می خورد و با دنیا قهر کرده بود.
وی اظهار داشت : در تمام سخنرانی های حضرت امام (ره ) به روشنی دیده می شود که این شخصیت وارسته مردم را به خدا دعوت می کرد ، انسانی دنیا پرست نبود.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت : اخلاص از دیگر ویژگی های حضرت امام راحل (ره ) بود و که امام را به این مقام امامت ارتقا بخشید و گرنه عمامه و عبا همه روحانیون دارند آیا واقعا امام هستند ؟
دانشمند افزود : زمانی که امام راحل (ره ) در چهاردهم خرداد ماه سال 68 چشم از این جهان فروبست و دعوت حق را لبیگ گفت این ملت از ضایعه اسفبار واقعا متاثر شدند و برای این فرزند زهرا (س ) اشک ماتم ریختند و امام حضرت امام (ره ) برای امام حسین (ع ) گریه می کرد .
امام خمینی(ره) پس از سال ها تلاش در راه استواری استقلال و آزادی میهن اسلامی ایران در 14 خرداد 1368 خورشیدی دیده از جهان فرو بستند و بزرگترین تشییع تاریخ با حضور میلیونها نفر از مردم ایران برپا شد.
خبرنگار : مهراب زکی پور کینجی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078 /1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.