دکتر سیدرحیم سیدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این دامدار کجوری که از یک هفته پیش در این بیمارستان بستری شده بود نتایج آزمایشات ابتلا به بیماری تب کنگو این بیمار مثبت است .
وی گفت : هم اینک با ارائه آموزش های لازم کادر درمانی کاملا در یک فضای قرنطینه ای کار درمانی این بیمار را شروع کرده اند و جای نگرانی وجود ندارد.
سیدپور اظهار داشت : تب کریمه کنگو ، یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که از طریق گزش کنه از دام آلوده به انسان و یا به صورت مستقیم از انسان به انسان منتقل می‌شود.
تب ، سرگیجه ، سفتی گردن ، درد پشت ، سر درد و فتوفوبی (ترس از نور) تهوع ، استفراغ و گلودرد همراه با اسهال و درد عمومی شکم از علائم این بیماری است .
مدیرشبکه بهداشت و درمان نوشهر توصیه کرد افراد به محض ابتلای به این علائم در صورتی که با شتاب به مراکز درمانی مراجعه و از خود درمانی بپرهیزند کنترل و درمان این افراد به آسانی ممکن است.
سید پور گفت : شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز بر اساس ضوابط و دستورالعمل های توصیه های بهداشتی در بعد مقابله ، پیشگیری و مهار شیوع احتمالی این بیماری در سطح منطقه اقدامات خوبی انجام داده ضمن آنکه نشست های فراوانی نیز با دیگر ادارات بهداشتی از جمله شبکه دامپزشکی شهرستان برگزار کرده است.
پیش از این نیز ابتلای یک فرد دامدار کلاردشتی به بیماری مشکوک تب کریمه کنگو که هم اکنون در بیمارستان امام خمینی ساری (ره ) گزارش شد.
بخش کجور با جمعیتی دست کم 12 هزار نفر در فاصله حدود 75 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان نوشهر قرار دارد که بیشتر روستائیان این منطقه در بخش های دامداری و کشاورزی فعالیت دارند.
خبرنگار : مهراب زکی پور ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078 /1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.