مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: تعداد کل متوفیات ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به پزشکی قانونی در سال قبل ۶۵۳ نفر بود که از این تعداد ۵۱۳ مرد و مابقی زن بوده است.

به گزارش ایلنا از ساری ، علی عباسی با اشاره به کاهش ۱۳ درصدی تلفات رانندگی سال قبل در استان اظهار داشت: از کل متوفیات حوادث رانندگی در سال ۹۵ برون‌شهری ۴۲۵ نفر، درون‌شهری ۱۹۲ نفر و راه روستایی ۳۶۶ نفر را در برمی‌گیرد.

وی افزود: همچنین بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان بیشترین فوتی مربوط به شهرهای ساری و میان درود با ۱۰۲، بابل با ۸۹ و آمل با ۸۴ نفر بیشترین و شهرهای گلوگاه با ۱۱ و رامسر با ۱۲ کمترین فوتی گزارش‌شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی تصریح کرد: از این تعداد ۲۱۴ مورد عابر،۱۵۳ سرنشین،۱۵۰ مورد موتورسوار، ۱۲۴ مورد راننده و ۱۲ مورد هم دوچرخه‌سوار هستند.

عباسی تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی استان را در سال گذشته را ۱۵ هزار و ۴۱۸ نفر اعلام کرد که این رقم نسبت به مشابه سال قبل دو درصد افزایش داشته است.

این مقام اجرایی استان تصریح کرد: از آنجائی که بیشترین فوتی در جاده‌های برون‌شهری رخ‌داده است این می‌تواند هشداری باشد تا بلکه با رعایت نکات ایمنی از قبیل بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و سرنشینان  و نیز عدم مکالمه با تلفن همراه و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در کاهش تصادفات مؤثر باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.