پرویز موسی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : این تسهیلات در راستای اقتصادی تر نمودن تولید کشاورزی ، کاهش هزینه های تولید ، کاشت یکنواخت ، بذر کمتر ، افزایش عملکرد و درامد اقتصاد خانوار جذب شده است .
وی با بیان اینکه از این مبلغ 6 هزار و 400 دستگاه انواع ماشین آلات خریداری شده است، ادامه داد : این ماشین آلات از چمله شامل بیش از 2 هزار و 500 دستگاه انواع تراکتور و یکهزار و 200 دستگاه انواع کمباین بوده است .
رئیس اداره فناوری های مکانیزه جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه از یکهزار و 200 دستگاه انواع کمباین عمده آن مخصوص کمباین برنج بوده گفت که با ورود آن به عرصه کشاورزی بیش از 80 درصد از شالیزارها با دستگاه کمباین مخصوص برنج برداشت می شود.
موسی نژاد یکی از دلایلی که کمباین زنجیره ایی ، جایگزین روش سنتی شد را برداشت برنج در زمان باتلاقی بودن زمین اعلام کرد و گفت که باتلاقی بودن زمین باعث هزینه کارگری بالا می شد که با راه اندازی خط اعتباری مشکل برنج کار در این زمینه حل شد .
وی همچنین به آوردن بیش از 360 دستگاه نشاکار در این استان ، اشاره کرد و افزود : علی رغم آنکه ما در زمینه نشاء کاری نسبت به برنامه عقب هستیم ، انتظارمان از کشاورز آن است که نسبت به این امر مهم که باعث کاهش هزینه و سختی کار می شود اقدام کنند.
** جذب بیش از 228 درصدی تسهیلات مکانیزاسیون بخش کشاورزی در مازندران
رئیس اداره فناوری های مکانیزه جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه نیمی از تسهیلات جذب شده در طول این چهار سال متعلق به سال گذشته بوده است گفت : متقاضی بدون معطلی و طی فهرست ارائه شده به بانک کشاورزی معرفی می شد و این امر باعث شد تا از لحاظ جذب تسهیلات مقام اول کشور را به خود اختصاص داده بودیم .
موسی نژاد ادامه داد : سال گذشته در بحث تسهیلات مکانیزاسیون بخش کشاورزی در مازندران نسبت به تخصیص کشوری بیش از 228 درصد جذب داشتیم که این یک امتیازی برای استان مازندران بود تا کلیه شرکت های تامین کننده و تولید کننده نگاه شان به استان عوض شود .
استان مازندران بیش از 460هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان 230 هزار هکتار مربوط به برنج کاری است .
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.