به گزارش ایرنا،سید علی قاسمی روز پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش مازندران افزود : هیچ یک از معلمان بازنشسته استان که در دولت یازدهم به کسوت بازنشستگی رسیدند، پاداش معوقه پایان خدمت ندارند و تمام این مطالبات پرداخت شد.
وی اضافه کرد : پاداش پایان خدمت یک هزار و 443 فرهنگی بازنشسته به میزان یک هزار و 130 میلیارد ریال اردیبهشت ماه سال جاری پرداخت شده و دیگر هیچ معلم بازنشسته ای مطالبات معوقه پایان خدمتی ندارد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اظهارداشت : البته تعدادی از معلمانی که در سال 88 و در دولت گذشته بازنشسته شدند، مطالبات معوقه پاداش آخر خدمتی دارند.
قاسمی دلیل تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمتی این معلمان بازنشسته را به ناشی از اختلاف برداشت در تعریف میزان محاسبه مطالبات عنوان کرد.
*چهاربرابرشدن اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی دردولت یازدهم
دبیرشورای آموزش و پرورش مازندران گفت که آماراعزام دانش آموزان مازنی به مناطق جنگی در قالب راهیان نوردردولت یازدهم درمقایسه با دولت گذشته 4 برابر بیشتر شد.
قاسمی اظهارداشت: درسال 92 حدود 4 هزاردانش آموزمازنی به مناطق جنگی اعزام شدند که این آمار درسال 95به 16 هزارنفر رسید.
وی اضافه کرد : در حالی آمار اعزام دانش آموزان مازنی در دولت تدبیر و امید در مقایسه با دولت گذشته 4 برابر شده که نیمی از هزینه اعزام نیز از جیب دانش آموزان دریافت شد.
به گفته وی در دولت گذشته اعزام دانش آموزان به راهیان نور به صورت رایگان بود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران فرهنگ سازی و ارتقاء مسایل اعتقادی نسبت به اعزام را دلیل اصلی این افزایش اقبال از سوی دانش آموزان اعلام کرد.
*پوشش 100 درصدی تحصیلی برای دانش آموزان اول ابتدایی
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران دراین نشست گفت که پوشش تحصیلی برای دانش آموزان اول ابتدایی در این استان به حدود 100 درصد رسید.
سید عیسی میرشفیعی افزود : میزان پوشش تحصیلی دانش آموزان اول ابتدایی در این استان در سال تحصیلی جاری در مقایسه با سنوات گذشته حدود 1.5 درصد بیشتر شد.
به گفته وی درسال گذشته 2 هزار و346 دانش آموز اول ابتدایی با پیگیری آموزش و پرورش مازندران تحت پوشش تحصیلی قرار گرفتند.
وی میزان پوشش تحصیلی برای نوآموزان پیش دبستانی تحت پوشش آموزش و پرورش را درمازندران 81 درصد اعلام کرد.
وی اضافه کرد: میانگین پوشش تحصیلی نوآموزان مازنی درمقایسه با نرخ میانگین کشوری حدود 29 درصد بیشتر است.
* انعقاد قرارداد با 420 کارگاه دوخت البسه مدارس
معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران گفت که برای دوخت مانتو دانش اموزان مدارس در استان با 420 کارگاه فعال انعقاد قرارداد شد.
محمد شعبانی در شورای آموزش و پرورش مازندران افزود : براساس توافق با این کارگاه های فعال در استان، البسه مدارس را با معیارهای مشخص تولید خواهند کرد.
وی اضافه کرد : با روی کارآمدن دولت یازدهم رانت پوشاک مدارس که در اختیار 10 کارگاه بزرگ بوده خارج و در اختیار کارگاه های کوچکی قرار گرفت.
حدود 520 هزار دانش اموز در بیش از چهار هزار مدرسه مازندران به تحصیل اشتغال دارند.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.