محرمعلی دیلم صالحی روز پنجشنبه به ایرنا اظهار داشت: یک قطعه از اراضی ملی با تمکین متصرف به مساحت 34 هزار و 500 متر مربع در روستای کدیر بخش کجور شهرستان نوشهر رفع تصرف شد.
وی تصریح کرد:‌ از سال 92 در کمیسیون ماده واحده، وضعیت این زمین در حال پی گیری است که با حکم قضایی به نفع منابع طبیعی در هفته گذشته قبل از صدور اجراییه نسبت به رفع تصرف آن با تمکین متصرف به منابع طبیعی بخش کجور شهرستان نوشهر تحویل داده شد.
وی افزود: با توجه به این که این عرصه در منطقه خوش آب و هوای روستای کدیر بخش کجور قرار دارد ارزش تقریبی آن بالغ بر 30 میلیارد ریال تخمین زده می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کجور با اشاره به رفع تصرف های اراضی ملی در 2 ماه گذشته گفت: در راستای تبصره ذیل ماده 55 جنگل‌ها در این مدت 40 هزار متر مربع از اراضی ملی از دست متصرفان در این منطقه خارج شده است.
وی خاطرنشان کرد: 18 هزارمترمربع در روستای کیاکلا، هشت هزار و 800 متر مربع در روستای کینج، 2 هزار و 400 متر مربع در روستای پی ده، چهار هزار متر مربع نیز در روستای ورازان و شش هزار و 900 متر مربع در روستای اطاق سرا کندولوس رفع تصرف شد.
وی اظهار داشت: حفاظت از اراضی ملی و برخورد با متخلفان و متصرفان اراضی دولتی در دستور کار منابع طبیعی است و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف غیرقانونی اراضی دولتی در عرصه های منابع طبیعی با شماره 1504 یگان حفاظت تماس بگیرند.
بخش کجور شهرستان نوشهر با وسعت 78 هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی از سال گذشته دارای اداره منابع طبیعی مستقل گردید.
حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه نوشهر با وسعت 662 هزار و 33 هکتار معادل 27.9 درصد از مساحت مازندران در دامنه شمالی البرز مرکزی و در غرب استان واقع و اسناد 98 درصد اراضی ملی آن به نام دولت ثبت است.
خبرنگار : سیدمحمد اکبرموسوی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.