دادستان عمومی وانقلاب اسلامی شهرستان آمل عصر روز چهارشنبه درحاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد زندانی ، شامل زندانیان جرائم غیرعمد از جمله دیه و مهریه هستند که به علت ناتوانی درپرداخت آن در زندان به سرمی برند.
علی طالبی ، با بیان اینکه نیکوکاران آملی پارسال در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد این شهرستان 2میلیارد و 110میلیون ریال کمک کرده بودند، اضافه کرد: با این میزان کمک نیکوکاران آملی پارسال 50 زندانی جرائم غیرعمد از زندان آمل آزاد وبه کانون خانواده های خود بازگشتند.
دادستان عمومی وانقلاب آمل به وجود حدود 850 زندانی درزندان این شهرستان اشاره کرد وبا بیان اینکه تعدادی ازآنان از زندانیان جرائم غیرعمد هستند وبه علت بدهی مالی چشم انتظارخیران ومردم نوع دوست هستند، افزود: بیش از50 زندانی جرائم غیرعمد درزندان آمل تاکنون شناسایی شدند که نیازمند کمک مالی نیکوکاران برای آزادی هستند.
طالبی، به فعالیت خوب انجمن حمایت از زندانیان شهرستان در پیگیری برای زمینه آزادی زندانیان ورسیدگی به وضعیت معیشت خانواده های آن پرداخت و افزود: دریکسال گذشته 620میلیون ریال مستمری به خانواده های زندانیان تحت پوشش اداره زندان آمل پرداخت شده است.
وی، با اشاره به اینکه درماه مبارک رمضان کمک به آزادی زندانیان غیرعمد به رسم خوب وپسندیده تبدیل شده است، اضافه کرد: انتظار است تا نیکوکاران ومردم نوع دوست دراین امرخداپسندانه وبرای تحکیم امرمقدس خانواده وخوشحالی فرزندان آنان از کمکهای خود درحق زندانیان آبرومند دریغ نکنند.
دادستان عمومی وانقلاب آمل گفت: گلریزان ودستگیری از زندانیان آبرومند کارخداپسندانه وارزشمندی است که در ماه مبارک رمضان عمومی و تثبیت شده است.
طالبی، به اثرات مثبت این اقدام خیر و مشارکت خیران برای آزادی زندانیان آبرومند به استناد احادیت وروایات قرآنی اشاره کرد وگفت: این اقدام خیرنیکوکاران باعث می شود تا خانواده ای از جدایی وفروپاشی که پیامد آن بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی است، پیشگیری شود.
وی، با تاکید بر ضرورت پیشگیری از وقوع جرم و تلاش برای پیگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی در جامعه گفت: خانواده‌های زندانیان که به دلیل بدهی‌های مالی در زندان به سر می‌برند عمدتاً در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی به دلیل عدم حضور سرپرست خانواده خود هستند.
وی، از خیران که دروضعیت مالی مناسبی برخوردار هستند، درخواست کرد کمک کنند تا حداقل درطول سال افرادی که بی‌گناه و به خاطر بدهی در زندان به سر می‌برند آزاد شده و به دامان خانواده‌های خود بازگردند.
خبرنگار: مهدی غلامی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
ک/7327/1899/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.