به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازفریدونکنار،محمدرضا ضیائی با اشاره به اینکه توسعه منابع انسانی عامل کلیدی و پیش شرط ضروری برای دستیابی به توسعه پایدار روستایی است، افزود: در دنیای کنونی نیل به اهداف توسعه بدون استفاده از ذخیره عظیم نیمی از پیکره جامعه ، یعنی زنان ، امری غیر ممکن خواهد بود.

ضیائی خاطرنشان کرد: زنان روستایی بخش عظیمی از نیروی کار کشاورزی را تشکیل می دهند که ارتقاء سطح علمی این قشر از طریق آموزشهای کاربردی و عملی ، نقش موثری در توسعه روستایی خواهند داشت .

این مقام مسئول  با اشاره به اینکه زنان نه تنها موضوع و هدف هر نوع توسعه ای هستند بلکه عامل پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی نیز به شمار می روند، افزود: به منظور تشویق و ترغیب زنان روستایی به گسترش فعالیت های کشاورزی و ایجاد حس تعلق و افزایش اعتماد به نفس در آنان، با اختیار قرار دادن اعتبارات در قالب وام با هدف افزایش تولیدات بخش کشاورزی و رسیدن به اهداف توسعه پایدار و اشتغالزایی در این بخش گامی هر چند کوچک برداشته ایم.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با اشاره به راه اندازی چهاردهمین صندوق اعتبارات خرد زنان در شهرستان افزود: این صندوق در روستای اوکسر از توابع دهستان باریکرود تشکیل شد. وی همچنین در ادامه گفت: با همت مروجین جوان سعی در فراهم نمودن هر چه بهتر مطالب آموزشی در خصوص تولید محصولات زراعی و باغی برای روستاییان به ویژه اعضای صندوق ها هستیم که امید آن می رود که با تلاشهای کارشناسان و مشارکت روستاییان شاهد افزایش سطح آگاهی و پیشرفت در بخش تولیدات زراعی، باغی و دامی باشیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 663051
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.