معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران در حاشیه افتتاح نمایشگاه 'طرح جهاد انرژی' دانش آموزان غرب مازندران در نوشهر به خبرنگار ایرنا گفت : در این طرح جامعه دانش‌آموزی به عنوان نخستین جامعه هدف برای مدیریت انرژی مسئولیت مدیریت بهینه انرژی در سطح مدرسه، محله و خانه را برعهده می‌گیرند.
اسفندیار نظری تصریح کرد: در این نمایشگاه، پوستر، عکس و کتاب در حوزه انرژی ‌برای دانش آموزان مقطع متوسطه اول پایه هفتم و هشتم غرب مازندران با رویکرد هویت بخشی ، فرهنگ بومی و محل و کارآفرینی ارائه شده تا در جهت استفاده بهینه از انرژی و آب فرهنگ سازی شود.
به گفته وی، در طول سه سال اجرای این طرح شبکه توزیع برق غرب مازندران ، گاز و آب منطقه ای نیز مشارکت دارند.
وی خاطر نشان کرد:‌ نمایشگاه 'طرح جهاد انرژی' دانش آموزان شرق مازندران از آمل تا گلوگاه نیز پیش بینی شده است که هفته آینده در یکی از شهرهای ساری و نکا برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به این که مبتکر طرح جهاد انرژی در کشور استان مازندران است، افزود: سال آینده این طرح در مدارس ابتدایی و متوسطه دوم به عنوان صد مدرسه فرهنگ نیز اجرا خواهد شد و دانش آموزان در دوره های آموزشی و دریافت بروشورهایی در جهت اطلاع رسانی و آگاهی خانواده ها نسبت به مصرف بهینه انرژی(آب برق و گاز) آموزشهای لازم را خواهند دید.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: آموزش در مقطع ابتدایی با رویکرد 'شایستگی' در مقطع متوسطه اول 'هویت یابی' و در متوسطه دوم شاخه نظری 'استقلال طلبی' و در هنرستانها نیز با رویکرد 'مهارت یابی' در جهت مصرف بهینه انرژی به دانش آموزان ارائه می شود.
وی اظهار داشت: با اجرای این طرح و نهادینه شدن آن در جامعه شاهد کاهش مصرف انرژی و آب حداقل به میزان پنج درصد خواهیم بود که این روند گامی مهمی در راستای رشد اقتصادی کشور خواهد بود.
بیش از یک هزار اثر از دانش آموزان غرب مازندران در نمایشگاه 10 روزه 'طرح جهاد انرژی' ارائه شده است.
همچنین در پایان این نمایشگاه به 30 اثر برگزیده در حوزه های برق، گاز و آب با اهدا هدایایی تجلیل می شوند.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی**انتشا ردهنده:سید محسن حسن نیا
/1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.