سید علی قاسمی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود : تنها شرط برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس لحاظ کردن موقعیت جغرافیایی محل سکونت و مدرسه مورد نظر است و بغیر از آن مورد دیگری به عنوان ملاک مورد نظر نیست .
وی با اشاره به اینکه برخی مدارس دارای شرایط خاص و ویژه برای ثبت نام دارند ، ادامه داد : ثبت نام دانش آموز تنها در مدارسی همچون استعدادهای درخشان ، نمونه دولتی و شاهد براساس آزمون است .
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران اضافه کرد : همچنین اعمال شرط معدل و آزمون در دیگر مدارس می بایست براساس تصمیم و مجوز شورای آموزش و پرورش شهرستان ها ضورت بگیرد .
وی تاکید کرد : مدیر هیچ واحد آموزشی دیگر استان برای ثبت نام دانش آموزان حق گرفتن آزمون و اعمال شرط معدل را ندارد .
*** ثبت نام دانش آموزان خارج از جغرافیای محل سکونت تخلف اداری است
وی قرار داشتن محل سکونت و مدرسه دانش آموز در یک محدوده جغرافیایی را به عنوان ملاک برای ثبت نام دانش آموزان اعلام کرد و گفت : نادیده گرفتن این موضوع توسط هر یک از مدیران مدارس تخلف اداری محسوب می شود و در صورت مشاهده چنین تخلفی با آنان برخورد اداری می شود .
*** مشارکت اجباری والدین در مدارس ممنوع
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت : مشارکت والدین موضوع مورد بحث و غالب در مواقع ثبت نام دانش آموزان در مدارس است که این امر اختیاری است .
وی افزود : مدیران مدارس بغیر ازبهای کتابهای درسی و حق بیمه نمی توانند هزینه دیگری را در زمان ثبت نام دانش آموزان دریافت بکنند .
قاسمی ادامه داد : مشارکت مالی والدین در امور مدارس الزامی ، اجباری و تحکمی نیست و مدیری نمی تواند با تهدید سرباز زدن از ثبت نام بدنبال جلب مشارکت باشد .
*** هدایت تحصیلی بیش از 39 هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید
قاسمی گفت : 39 هزار و 900 دانش آموز پایه نهم مازندران در سال تحصیلی جدید می بایست برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته آماده شوند .
وی سیاست امسال وزارت آموزش و پرورش درخصوص هدایت تحصیلی را اینچنین تشریح کرد و افزود : برای هدایت تحصیلی دانش آموزان از این پس معدل کل ملاک نیست و معدل درسی مورد نظر است .
وی ادامه داد : 35 نمره فعالیت علمی و 65 نمره منوط به عملکرد مشاوره ای که دیدگاه معلم ، والدین ، دانش آموزان و مشاوران لحاظ می شود ، در نظر گرفته می شود .
به گفته قاسمی دانش آموزی که نمره پایه ای هر درس و همچنین نمره پایه عملکرد مشاوره ای را کسب بکند به رشته های تحصیلی هدایت می شوند .
وی از والدین خواست تا با نگاه واقع بینانه و نیاز جامعه در خصوص هدایت تحصیلی فرزندانشان نظر بدهند .
*** واگذاری نقل و انتقال معلمان به مدیران شهرستان ها
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت : در سال تحصیلی جدید و پیش رو نقل و انتقالات معلمان به مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها واگذار شد .
وی افزود : متناسب با نیاز نسبت به ورود و خروج همکاران اقدام می شود و اصل بر این است که کلاسی بدون مدرسه نماند .
قاسمی از معلمان نیز خواست که تا در زمینه نقل و انتقالات چهارچوب اداری که همان بدون جایگزین نماندن مدرسه از معلم توجه داشته باشند .
**ساماندهی جذب نیروها در آموزش و پرورش مازندران
وی از ساماندهی جذب نیروها در آموزش و پرورش مازندران به عنوان دستاورد فعالیت دولت تدبیر و امید نام برد و گفت : برخلاف دولت گذشته جذب نیروها براساس ضوابط قانونی انجام شد تا حقی از کسی ضایع نشود .
به گفته مدیر کل آموزش و پرورش مازندران حتی در جذب و سازماندهی نیروهای انسانی در این اداره کل بین فرزندان مسئولان با افراد عادی تفاوت قائل نشده ایم تا انصاف در این زمینه رعایت شود .
وی برچیده شدن فضای امنیتی در آموزش و پرورش مازندران را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم برشمرد و ادامه داد : حضور و غیاب معلمان برای شرکت در فعالیت های مستحبی همچون راهپیمایی روز قدس و یا نماز جمعه در این نهاد وجود ندارد .
قاسمی گفت : امروز دیگر این دیدگاه و نوع برخورد در نظام آموزش وپرورش مازندران وجود ندارد .
مازندران حدود 520 هزار دانش آموز دارد که در بیش از چهار هزار مدرسه تحصیل می کنند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : سید محسن حسن نیا
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.