به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران سید علی قاسمی این برنامه ها را شامل سفیران سلامت، پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری اختلالات ژنتیک، هفته سلامت، بهداشت محیط و ضمن خدمت اعلام کرد.
وی به بازدیدهای متعددی جهت کنترل وضعیت بهداشتی مدارس در قالب تیم های مشترک کارشناسان ادارات آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: همچنین دوره های آموزشی کوتاه مدت با هدف آگاهی بخشی و توانمندسازی برای 2هزار و 500 نفر از فرهنگیان برگزار شد.
قاسمی در باره اجرای برنامه غربالگری اختلالات ژنتیک، یاد آور شد: طرح اختلالات ژنتیک در 11 شهرستان و منطقه استان با همکاری پرسشگران سازمان بهزیستی اجرا شد که 2هزار و 400 دانش آموز پایه دهم تحت آموزش های مربوطه قرار گرفتند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اجرای برنامه سفیران سلامت را طرحی منسجم به منظور ارتقا سلامت دانش آموزان دانست و گفت: در این راستا برنامه های مختلفی برگزار شد که از آن جمله می توان به برگزاری جشنواره سلامت دانش آموزی و ارسال آثار برتر به مرحله کشوری اشاره کرد.
او خاطر نشان کرد: همایش استانی کارشناسان سلامت ادارات آموزش و پرورش مازندران و مراقبین سلامت مدارس استان با حضور 500 شرکت کننده و تجلیل یکصد نفر برگزار شد.
42هزار فرهنگی آموزش بیش از 500هزار دانش آموز را در سه هزار و 700 مدرسه مازندران عهده دار هستند.
خبرنگار: زهره کرمی**انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
7330/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.