رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامسر روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت :‌ ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان روز گذشته از زمینی که فردی در اقدامی غیرقانونی با محصور کردن حدود سه هکتار از اراضی ملی قصد تبدیل آن به باغ را داشت ، رفع تصرف کردند.
حمیدرضا رحیمیان افزود :‌ فرد متخلف در پی گزارش های مردمی بتازگی اقدام به محصور کردن این میزان از اراضی ملی در منطقه شیطان سرا از توابع این شهرستان داشت که با حضور بموقع نیروهای یگان حفاظت این میزان اراضی بازپس گیری شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامسر گفت :‌ ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی پس از تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی فرد متخلف را به مراجع قضایی معرفی و هم اکنون وی در بازداشتگاه بسرمی برد.
طبق قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها هرکس به قصد تصرف به منابع ملی برابر ماده 1 قانون ملی شدن جنگل ها اقدام کند به یکسال تا سه سال حبس تادیبی محکوم خواهد شد.
به گفته رحیمیان ، با توجه به کمبود نیروی انسانی ‌، تجهیزات و امکانات حفاظتی ،خوشبختانه صیانت از اراضی ملی همسو با منویات مقام معظم رهبری به یک معارف عمومی تبدیل شده به گونه ای که مردم دراین حوزه همکاری های خوبی با ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دارند.
وی گفت :‌ در پی چنین تحولی شمار زیادی از افراد در قالب همیاران طبیعت با این نهاد همکاری دارند به طوری که در سه سال گذشته تاکنون کمتر شاهد تصرف و دست اندازی به عرصه های منابع طبیعی در این شهرستان هستیم .
** آغاز عملیات اجرایی طرح آزاد سازی حریم 60 متری در منطقه ساحلی رامسر
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رامسر همچنین از اجرایی طرح آزاد سازی حریم 60 متری ساحلی در این شهرستان خبر داد گفت : این طرح بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.
رحیمیان افزود : ‌با توجه به پیشروی دریا در سال های گذشته آنچه که می تواند در این حوزه بسیار کمک کننده باشد ، داشتن نقشه کاداستر ساحلی است به گونه ای که به آسانی بتوان هویت مالکان حقیقی و حقوقی متصرفی حریم ساحلی را شناسایی کرد و تشخیص داد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامسر اظهار امیدواری کرد که با تهیه این نقشه در آینده نزدیک بتوان بخش عمده ای از حریم ساحلی در این شهرستان را آزاد سازی کرد و در اختیار عموم مردم گذاشت .
حدود 85 هزار هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی جزو حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامسر است.
خبرنگار:‌مهراب زکی پور کینجی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
7078 /1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.