حجت‌الاسلام والمسلمین محمداسماعیل قاسمی طوسی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: امر به معروف و نهی از منکر از جمله فروع دین است که سایر اصول و فروع دین به شدت تحت تاثیر این فریضه قرار دارند و این نشان دهنده جایگاه ویژه این فریضه الهی است.
مدیر گروه معارف اسلامی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه مازندران افزود: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر به گونه ای است که سایر فرایض الهی توسط آن احیا می شوند و به تنهایی می تواند از همه آنها نگهداری کند و این اهمیت، موجب ماموریت ما برای تلاش در این زمینه می شود.
حجت الاسلام قاسمی گفت: در آیات قرآن و احکام الهی به شدت بر این فریضه در قالب تشویق و تنبیه تاکید شده که باید از میان شما امتی باشند که مردم را به سمت خیر دعوت کنند و این گروه از انسان ها که با لباس امر به معروف و نهی از منکر ظاهر می شوند از رستگارانند و قرآن در آیاتی اینها را ولی دیگر مومنان می دانند.
مدرس حوزه علمیه قم تاکیدکرد: اگر افراد یک جامعه را مسافران یک کشتی بدانیم هرگز نمی توانیم نسبت به رفتار یکدیگر بی تفاوت باشیم چراکه مشکل و آثار پیرامونی جامعه، همه را در بر می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: نگاه دینی ما جامع است و حتی در دعا ماموریت می یابیم،همه، هدف ما باشند، بنابراین در یک جامعه اسلامی و دینی حق نداریم بسیاری از مشکلات را شخصی خود افراد تلقی کنیم و به تبعیت از تعبیری که به طور غلط از غرب رواج یافته، خود را غیرمسئول در قبال اشتباهات افراد جامعه بدانیم.
حجت الاسلام قاسمی گفت: باید به دیگران آنگونه که به خود فکر می کنیم بیندیشیم، در صورت تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر آنگونه که شایسته این فریضه الهی است بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر در جامعه با آنها دست و پنجه نرم می کنیم و گریبانگیر خانواده هاست، رفع خواهد شد.
مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) ساری، امر به معروف و نهی از منکر را فرایندی به صورت کامل در اختیار بشر برشمرد و تاکید کرد: اگر میخواهیم جامعه ای عاری از هر نوع فساد و فحشا داشته باشیم چاره ای جز احیای این فریضه نیست.
حجت الاسلام قاسمی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر را دخالت در امور شخصی دیگران نپنداریم، نگاه عالی و مهمی که در آیات قرآن شاهدیم حکم به خدمت رسانی به همدیگر در تقواست و در این مقوله همه باید جمع شویم که با رعایت خط کشی های دینی در قالب های منکر و معروف می توان امیدوار به تحقق این فریضه به شکل صحیح بود.
خبرنگار: فاطمه رحمتی***انتشاردهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/3009
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.