دکتر شروین ضیابخش طبری اولین جراح قلب باز مازندران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بابل بیان کرد: بدلیل اینکه در فصل گرما قرار داریم و فاصله بین سحر و افطار طولانی است و بسیاری از بیماران قلبی مجبور به استفاده از داروبراساس برنامه خاص منظم و با فاصله مناسب می باشند، توصیه می شود روزه نگیرند.
وی افزود: در صورتیکه این بیماران روزه بگیرند غلظت دارویی درخون آنها افزایش چشم گیر خواهد داشت و بیمار را دچار عوارض دارویی می کند که به عنوان مثال مصرف آسپرین با معده خالی در طول روز ممکن است بیمار را دچار مشکلات گوارشی و در نهایت خونریزی بکند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه بیان کرد: ناشتا بودن طولانی در طول روز و مصرف حجم زیاد غذا در مدت کوتاه بین افطار و سحر، بیمار قلبی را بدلیل اینکه جذب آب و نمک نیاز به پمپاز زیاد قلب دارد، دچار مشکل کرده و با برگشت آب و نمک به داخل ریه ، بیمار قلبی را دچار مشکلات تنفسی خواهد کرد.
ضیابخش طبری در ادامه همچنین به بیماران قلبی که دچار بیماری همراه همچون دیابت می باشند و تحت درمان با داروهای ضد دیابت همچون قرص های ضد دیابت و انسولین هستند، بدلیل طولانی بودن سحر و افطار و مواجه شدن به افت قند خون روزه نگیرند.
رییس بخش جراحی قلب دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: بیماران قلبی همراه با دیابت که تحت رژیم های غذایی خاص می باشند و سابقه حملاتی چون کاهش قند خون، به کما رفتن دیابتی، فشار خون و یا مبتلایان به بیماری های عفونی که باعث تشدید دیابت می شود و یا سالخوردگان روزه نگیرند.
خبرنگار: زینب حبیب پور گودرزی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/7328
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.