رئیس انجمن صنایع غذایی استان مازندران ، برنامه‌های روز جهانی شیر در سطح استان را معرفی کرد و گفت: ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌ها تبلیغاتی از طریق رسانه‌ها ،انواع تبلیغات محیطی وپخش رایگان شیر در مهد کودک‌ها و فروش محصولات لبنی پاستوریزه با تخفیف ویژه از سوی کارخانه‌های لبنی استان، ازجمله اقدامات تشکل‌های مسئول در این باره است.

به گزارش ایلنا به نقل از  انجمن صنایع غذایی و دارویی خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران اسماعیل خاتمی‌مقدم با اعلام این خبر گفت: شیر و لبنیات یکی از مواد غذایی مهم در همه جای دنیا است و ضرورت دارد که همواره جزو سبد اصلی غذایی هموطنان باشد.

رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران به مناسبت روز جهانی شیر (یکم ژوئن مصادف با ۱۱ خرداد) گفت:باید تلاش کنیم تا تک‌تک خانواده‌هابه افزایش مصرف شیر و لبنیات استاندارد که تنها توسط کارخانه‌ها تولید می‌شود ترغیب و تشویق شوند.

وی از دیگر برنامه های این روز را حرکت نمادین کاروان ماشین‌های توزیع لبنیات مزین به پوسترهای تبلیغاتی در سطح شهرها، تبلیغ از طریق اتوبوس‌های شهری، تبلیغ مصرف شیر بهداشتی در سطح فروشگاه‌ها و ... دانست.

وی فرهنگ‌سازی استفاده از لبنیات استاندارد را برای سلامت آحاد جامعه امروز و نسل‌های آینده این سرزمین امری حیاتی خواند که چشم‌پوشی از آن غیرقابل جبران خواهد بود و افزود: با توجه به اینکه مصرف این اقلام هر روز در کشور ما کمتر می‌شود، زنگ خطری جدی است؛ به‌طوری‌که تبعات آن گسترده و ضرر و زیان کاهش مصرف آن همه افراد جامعه را درگیر می‌کند.

 بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان افزایش فله‌فروشی مواد لبنی و شیر خام باعث افزایش شمار بیماران تب مالت در سطح کشور شده است./

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.