مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت:در سه سال اخیر مشارک مردم در امر آموزش و پرورش 6درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا،سیدعلی قاسمی در آیین سی و سومین یادواره بزرگداشت مقام معلم  مازندران در اردوگاه شهدای دانش‌آموز شهرستان ساری،  واقعه دوم خرداد را آغاز تاریخ جدید ملت ایران دانست و اظهار داشت: روز دوم خرداد و انتخاب رییس جمهوری با رای 20 میلیونی برگ زرینی بر افتخارات انقلاب اسلامی افزوده است و این رویداد مهم در تاریخ برای نسل آینده ماندگار خواهند ماند.

وی با اشاره به پیروزی دولت تدبیر و امید در انتخابات 29اردیبهشت و نقش اثر گذار معلمان در این پیروزی ، افزود: شورآفرینی و استان  ‌مشارکت معلمان در این پیروزی غیرقابل انکار است.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اعلام این اینکه با افزایش نرخ مشارکت مردم در انتخاب رییس جمهوردر مازندران خط بطلان به ادعای پوچ کم شدن اقبال مردم مازندران به دولت یازدهم بوده است، افزود:بررسی ها و ارزیابی ها نشان می دهد که معلمان مازندران علاوه بر حضور پرشور در انتخابات توانستند در جلب و جذب مشارکت دیگر اقشار جامعه نیز تاثیر بگذارند .

وی با بیان این مطلب که معلمان که همیشه نقش هدایتگر و راهنمایی را در میان دانش آموزان ایفا می کنند، ادامه داد: معلمان کشور بویژه مازندران  در انتخابات اخیر نیز این نقش را به خوبی اعمال کردند .

قاسمی با تأکید بر اینکه زندگی انسان "ایستا "نیست و تغییر آن باید به سمت مطلوب باشد، گفت: تغییر جامعه‌ بشری به دست راهبران آن جامعه است ضمن اینکه در یک جامعه توسعه یافته معلمان عامل ایجاد در آن جامعه به شمار می آیند.

وی بر لزوم توجه به خصایص صبر، انعطاف‌ پذیری و آینده ‌نگری تأکید کرد وافزود: جامعه ای که مدیران آن تغییر را نپذیرند موجب آسیب آن جامعه می شود و مدیر ایستا هرگز موفق نخواهد بود.

قاسمی ، انجام فعالیت های دولت تدبیر و امید در امور آموزش و پرورش به عنوان قرار دادن سنگ زیربنای توسعه کشور نام برد و گفت: ارتقای نرخ اعتماد جامعه به معلمان از جمله این اقدامات است .

مدیر کل موزش و پرورش مازندران  ، گفت: قاعده‌ مند کردن جذب نیروی انسانی در سه سال اخیر با هدف به‌ کارگیری معلمان صاحب صلاحیت یکی از  اقدامات آموزش و پرورش برای ایجاد تغییر مطلوب بوده است.

وی "آموزش و پرورش حرفه‌ ای" سرمایه‌ گذاری در آموزش معلمان دانست و اظهار داشت: تنها کارخانه‌ها و صنایع نیستند که نیاز به مدیریت حرفه‌ای دارند بلکه مدیریت مدارس نیز باید حرفه ‌ای باشد.

قاسمی نرخ اعتماد به جامعه معلمان را از دیگر اقدامات این نهاد آموزشیدر ارتقای جایگاه معلمان عنوان کرد و افزود: اعتماد سرمایه ها را به هم نزدیک می کند و بی اعتمادی موجب می شود تا هزینه ها افزایش یافته و انرژی ها به هدر رود.

وی با تاکید بر اینکه اعتماد جامعه به معلمان نظام آموزشی را قدرتمند می‌ سازد، ادامه داد: در سه سال اخیر مشارک مردم در امر آموزش و پرورش 6درصد افزایش داشته است.

قاسمی ارتقای منزلت معلمان را قدم بعدی نظام آموزش و پرورش در ارتقای جایگاه معلمان اعلام کرد و گفت: تبعیض آموزشی و تفاوت حقوقی معلمان مدارس و مراکز دانشگاهی باید در حوزه آموزش و پرورش رفع شود.

وی با اشاره به عملی ساختن نظام یکپارچگی در آموزش و پرورش ، گفت: نگاه ما به معلمان باید یکسان باشد و یکی از برنامه‌ های وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید نظام آموزشی یکپارچه است.

قاسمی ایجاد امنیت در سیستم آموزش وپرورش را از دیگر فعالیت های دولت یازدهم نام برد و افزود:به جای فرهنگ امنیتی در پی ایجاد امنیت فرهنگی هستیم تا امنیت روانی و آسودگی خاطردر میان فرهنگیان  ایجاد شود.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران به تغییر رویکرد آموزش و پرورش به سمت پژوهش محوری ، گفت:300 مدرسه استان با رویکرد پژوهش محور فعالیت می کنند.

وی  برتری آموزش و پرورش مازندران در آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، انسداد مبادی بی ‌سوادی و ارتقای سواد را از جمله شاخصه های مهم در حوزه این حوزه نام برد و افزود: برغم مشکلات فراوان سال گذشته بالغ بر 700 میلیارد تومان تسهیلات به معلمان استان پرداخت شده است.

قاسمی ، هدایت تحصیلی ، انسداد بی سوادی، نشاط و پویایی مدارس را از دیگر امتیازات آموزش و پرورش برشمرد .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.