به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام علی معلمی روز چهارشنبه در اجرای صبحگاه مشترک به مناسبت گرامیداشت فتح خرمشهر ، افزود : آزادسازی خرمشهر تنها آزادی خرمشهر نبوده است بلکه شکستن دست عوامل استکبار بر منطقه و سیلی محکم بر چهره استکبار بوده است .
وی ادامه داد : هیچ حساب گر نظامی در دنیا احتمالش را نمی داد که رزمندگان با وجود حجم سنگین آتش دشمن پس از 578 روز خرمشهر را از چنگال بعثی ها آزاد کنند .
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آزادی خرمشهر مدیون رشادت های رزمندگان سلحشور سپاه و نیروهای مسلح بوده است ، افزود : بنابراین گرامیداشت حماسه سازان ، وظیفه همگان است .
معلمی با اشاره به اینکه در جریان آزادسازی خرمشهر 16 هزار عراقی کشته و زخمی شدند و 19 هزار نفر از عراقی ها به اسارت ایرانی ها در آمده بودند ، گفت : همچنین شاهد انهدام 60 فروند هواپیما ، منهدم شدن 418 دستگاه تانک دشمن بودیم .
وی ادامه داد : همچنین ادواتی که در جریان آزادسازی خرمشهر سالم به دست آمد 105 دستگاه تانک و 56 دستگاه خودرو سالم بود که از منطقه دشمن به غنیمت گرفته شد که امام راحل فرمود ، خرمشهر را خدا آزاد کرد.
امام جمعه قائمشهر با اشاره به اینکه این پیروزی به نتیجه نمی رسید مگر با کمک ایزد الهی ، گفت : نیروها و رزمندگان با اخلاص و توکل به خدا ، خود را برای آزادسازی خرمشهر مهیا ساخته بودند که خداوند هم نصرتش را شامل حال آنان کرد تا شاهد این پیروزی بزرگ باشیم.
معلمی خواستار برگزاری مراسم سوم خرداد در میادین عمومی شهر شد و افزود : زیرا این امر باعث بازگو شدن حادثه سوم خرداد به همگان می شود تا آنها بدانند چه کسانی از جان مایه گذاشته اند تا امروزه در کشور شاهد امنیت و آرامش باشیم .
وی ادامه داد : خدا کند که همگان قدرشناس آن جان فشانی ، از خود گذشتگی و ارزش های امام راحل که در وصیت نامه خود به یادگار گذاشته است باشند .
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.