به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار علی اکبر پاشا روز چهارشنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان تنکابن افزود : پیروزی انقلاب اسلامی در ایران خشم استکبار جهانی به ویژه آمریکا را برانگیخت زیرا علاوه بر سرنگونی رژیم شاهنشاهی که حافظ منافع آنان در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شد ، با سیاست استقلال‌جویانه و نفی سلطه شرق و غرب ، منافع شیطان بزرگ را در جهان به خطر انداخت .
وی اظهار داشت : فتح خرمشهر ضربه مهلکی بر پیکر استکبار و عمال دست نشانده اش وارد کرد و مجموعه ای از توطئه ها و دسیسه های دشمنان که با پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران آغاز شده بود را نقش بر آب کرد.
پاشا با بیان اینکه توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار رمز پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس بود ، خاطرنشان کرد : پیروزی رزمندگان در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر معادلات دشمنان ایران اسلامی را بر هم زد و خونی دوباره از غیرت و شهامت در دفاع از کیان کشور و ارزشهای ناب دینی در رگ های انقلاب جاری نمود.
به گفته یادگار هشت سال دوران دفاع مقدس ، سوم خرداد در حقیقت می توان یادآور تجلی اراده و غرور ملتی مسلمان و آزاده در راه آزادسازی بخشی از خاک کشورش دانست و باید به عمق این پیروزی عظیم پی ببریم.
وی یادآور شد : اهمیت این فتح بزرگ در این است که بدانیم چگونه نور بر تاریکی غلبه کرد و این فوران اخلاص ها در وجود رزمندگان اسلام اعم از ارتشی ، سپاهی ، بسیجی و جهادگر بود که زمینه ساز فتحی بزرگ شد.
آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد1361 خورشیدی پس از 578 روز اشغال به عنوان مهم ترین هدف عملیات بیت المقدس در دوره دفاع مقدس انجام گرفت.
شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در دوراه دفاع مقدس 560 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
خبرنگار : علیرضا پورعلم ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1602/7513/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.