به گزارش خبرنگار ایرنا ، مصطفی رستمی روز سه شنبه در کارگاه یکروزه آموزشی صنایع دستی در دانشگاه مازندران افزود: خوشبختانه دولت تدبیر و امید برنامه های خوبی برای گسترش صنایع دستی مد نظر دارد که در این برنامه ها تامین مواد اولیه یک امری ضروری است.
وی اظهارداشت: توجهی که در حال حاضر در این دولت به صنایع دستی می شود از دهه 60 می بایست این اهتمام وجود داشت تا امروز به دستاورد های خوبی در این زمینه می رسیدیم.
او افزود : اگر امروز در کشور چین و هند به دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه صنایع دستی رسیده اند به خاطر این است که مواد اولیه صنایع دستی براحتی در اختیار استادکاران قرار می گیرد و از سویی دیگر دولت برای خرید محصولات تولید شده هنرمندان هیچ محدودیتی قائل نمی شود.
این استاد دانشگاه گفت : در کشور ما باید در حوزه اتحادیه ها و تعاونی ها توجه بیشتری شود و از سویی دیگر نظارت خوبی هم براین مجموعه ها به عمل بیاید.
وی افزود : گاهی تسهیلات خوبی برای گسترش صنایع دستی در کشور پرداخت می شود اما چون نظارت خوبی صورت نمی گیرد این تسهیلات در بخش های دیگری هزینه می شود و به دست افراد واقعی کمتر می رسد.
رستمی گفت : خوشبختانه در فرش که به عنوان یک صنایع دستی مطرح است وضعیت کشورما مطلوب است ولی باید تلاش کنیم تا دیگر صنایع دستی را هم همانند فرش به جایگاه مطلوبی برسانیم.
کارگاه آموزشی صنایع دستی یک روزه با حضور جمعی از هنرمندان به مناسب روز جهانی صنایع دستی و با هدف تبادل نظر در دانشگاه مازندران برگزار شد که در حاشیه این کارگاه هشت غرفه صنایع دستی نیز دائر شده است.
خبرنگار: فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.