کبری خلیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : جام باشگاه های کتابخوانی که از سال گذشته توسط وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در کشور آغاز شد امسال در مازندران نیز مرحله اجرایی به خود گرفته و به این جمع پیوسته است .
وی ادامه داد : بابل ، ساری و بهشهر در نخستین گام اجرای این طرح در مازندران به عنوان شهرهای مجری طرح انتخاب شدند .
مسئول کتاب و انتشارات مازندران در خصوص روند اجرای طرح جام باشگاه های کتاب خوانی گفت : برای شناسایی و ثبت نام کودکان 7 تا 14 سال کتابخوان تلاش شده تا از افراد در ارتباط با این قشر از جمله کارشناسان و مربیان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی، کتابخانه ها و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده شود .
وی ادامه داد : 64 کارشناس و مربی با عنوان 'تسهیل گر ' در این طرح در مازندران فعالیت خود را آغاز کردند که از طریق آنها کودکان کتابخوان در بطن جامعه شناسایی و به آدرس الکترونیکی www.bookpromotion.ir ثبت نام می شوند .
به گفته خلیلی ثبت نام کودکان در این آدرس باعث می شود تا زمان مراجعه به کتابفروشی های مرتبط با این طرح ، کتاب های پیشنهادی از سوی این باشگاه کتابخوانی با 50 درصد تخفیف به آنان ارائه شود .
وی اضافه کرد : اجرای طرح ملی 'جام باشگاه های کتابخوانی ' در تمامی شهرهای مازندران در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار دارد تا زمینه و بستر برای مطالعه کودکان علاقمند به کتابخوانی فراهم شود .
جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی عنوان طرح جدیدی برای راه‌اندازی و فعال کردن باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور است و سال گذشته این باشگاه‌ها در مرحله اول در شهرهای اصفهان، اهواز، تبریز، بوشهر، خورموج، دزفول، رامهرمز، رشت، سبزوار، شهرری، شهرکرد، شیراز، کاشان، گنبدکاووس، نیشابور و یزد برگزار شد .
آشنایی کودکان و نوجوانان با محیط کتاب‌فروشی، انتخاب و خرید کتاب ، مطالعه و بحث درباره کتاب ، چرخش کتاب در میان همسالان؛ هر عضو باشگاه کتابی که خریده را به اعضای دیگر داده تا آن‌ها هم مطالعه کنند ، ارزیابی کتاب بر اساس نظر شخصی و دفاع از نظر خود در جمع همسالان ، بحث و بررسی پیرامون کتاب‌ها و انتخاب یک کتاب به عنوان کتاب برگزیده باشگاه در فضای بحث و گفت‌وگوی میان همسالان ، نگارش نامه به نویسنده مورد نظر خود (ارتباط با نویسنده) ، تهیه یک قطعه فیلم کوتاه (حدود ۱ دقیقه‌ای) با موضوع کتاب ، تمرین فعالیت‌های مستقل فرهنگی توسط مربیان و برقراری ارتباط مستقیم میان نویسندگان کودک و نوجوان با خوانندگان از جمله اهداف اجرای این طرح است .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.