مشاور و مدرس کسب و کار، اسفندیاری داشتن انگیزه را از شاخصه های مهم در ایجاد کسب و کار دانست و گفت: اینگونه نیست که مسیر موفقیت افراد در مسیر تولید انبوه دیده شود بلکه می توان با سرمایه اندک و تولیدات کم نیز به نقطه ایده ال در طول مسیر دست یافت.

به گزارش ایلنا،کیا داوود اسفندیاری در نشست با خبرنگاران با موضوع "راهکارهایی برای ر اه اندازی کسب و کار بدون سرمایه یا با سرمایه اندک"،اظهار داشت:فرصت های بسیار زیادی پیرامون ما وجود دارد که می توان در جهت کسب و کار و ایجاد اشتغال از آن بهره گیری کرد.

وی افزود: ایجاد کسب و کار صرفا داشتن منابع مالی فراوان نیست بلکه با سرمایه اندک و دستیابی به بستر کسب و کار می توان به این مهم دست پیدا کرد.

مشاور و مدرس کسب و کار با  بیان اینکه چنانچه کسی بخواهد در ایجاد کسب و کار موفق باشد باید در ابتدای امر استعداد و توانایی خود را در زمینه فعالیت خود شناسایی کند،گفت: برخی مواقع ‌می خواهیم به زور افراد را وارد پروسه کارآفرینی کنیم  این در حالی است بسیاری از افراد استعداد و ظرفیت پذیرش آن شغل مورد نظر را ندارند بدین ترتیب اتلاف منابع اتفاق می‎افتد.

وی افزود: برای راه اندازی و توسعه کسب و کار نخست باید الفبای کسب و کار و سازو کار های آن به خوبی برای افراد تبیین و تعریف شود، افزود: در بسیاری ازمواقع افرداد تعریف خاصی از الفبای کسب و کار ندارند .

اسفندیاری داشتن انگیزه را از شاخصه های مهم در ایجاد کسب و کار دانست و گفت: اینگونه نیست که مسیر موفقیت افراد در مسیر تولید انبوه دبده شود بلکه می توان با سرمایه اندک و تولیدات کم نیز به نقطه ایده ال در طول مسیر دست یافت.

وی افزود: برای ایجاد کسب و کار تخصص به تنهایی کافی نیست بلکه ، مهارت، انگیزه، فروش و تبیلغات نیز لازم است ، بنابراین تجربه و تخصص در کنار هم می تواند عامل موفقیت و روند رو به رشد در حوزه کسب و کار باشد.

اسفندیاری با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های موجود در مازندران ، گفت: این سزرمین سبز با قابلیت های فروان ومنحصر به فرد می تواند محلی برای ایجاد کسب و کار و تولید و اشتغال باشد این در حالی است آنچنان که شایسته و بایسته  از این ظرفیت به خوبی بهره برداری نمی شود.

مجری برنامه پویش با اعلام این مطلب افزود: گاهی موضوعات و ظرفیت هایی پیرامون ما وجود دارد که نادیده گرفته می شود ، چنانچه به پیرامون خود به خوبی توجه کنیم می توانیم راهکارهای مناسب و ایده ال برای ایجاد کسب و کار فراهم کنیم  ضمن اینکه لازم است گاهی در جهت ترغیب و بهبود کسب و کار افراد هم تلاش کنیم.

مشاور و مدرس کسب و کار ، ادامه داد: هر کسی باید خودش به تنهایی الگوی شخصی خود را پیدا کند و تلاش کند که در آن مسیر موفق شود.

به گفته اسفندیاری، مازندران به لحاظ فرصت کسب و کار جزو ۵ استان کشور است در حالی که در مازندران از ظرفیت ها به خوبی استفاده نشده و انگیزه ها در سطح بالایی نیست.

به گزارش ایلنا  این همایش فردا سه عصر  در محل سالن همایش های بانک صادرات با حضور ۳۰۰ شرکت کننده  با حضور اسفندیاری مشاور و مدرس کسب و کار،  علیرضا مزیدی،  دکتری مدیریت راهبردی کسب و کار، محمد مصطفی لو مشاور کسب و کار  و کار آفرینی،  مهدی رفتاری  دکتری مدیریت و رفتار سازمانی و نویسنده و سخنران حوزه تحول فردی و سازمان و کار آفرینی  سخنرانان مدعو برگزار می شود.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.