به گزارش خبرنگارایرنا؛ ابوذرقربانی روز جمعه در نشست خبری با خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات مازندران افزود : در این شعب اخذ رای تمام فرایند انتخابات اعم از رای گیری تا شمارش به صورت تمام الکترونیک و مکانیزه است.
وی اضافه کرد : نتایج انتخابات در این شعب نیز پس از پایان زمان رای گیری قابل دسترس است و بنا به پیشنهاد وزارت کشور اولویت اول برای شمار و اعلام نتایج با رئیس جمهوری است، احتمال تاخیر در اعلان نتایج در این شعب نیز برای شوراهای شهر وجود دارد.
به گفته وی درانتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهرهای 58 گانه مازندران ، رای گیری در8 شهر به صورت الکترونیکی است.
او شهرهایی که انتخابات درآن به صورت الکترونیکی برگزار می شود را شامل آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، قائمشهر،تنکابن، چالوس ونکاء اعلام کرد.
رئیس کمیته اطلاعات وفناوری ستاد انتخابات مازندران گفت که برای جلوگیری ازاختلال در تجهیزات رای گیری الکترونیکی حدود 10 درصد تجهیزات مورد نیاز بیشتری در این شعب مستقر شده است.
قربانی افزود : انتخابات در سایر شعب اخذ رای نیز تا 90 درصد به صورت الکترونیکی انجام می گیرد که 2 فرایند اخذ رای و شمارش سنتی است و مابقی فرایند الکترونیکی خواهد بود.
وی اضافه کرد : هم اکنون ارتباط آنلاین در 90 درصد از شعب اخذ رای برقرار است و مابقی شعب نیز به دلیل سیار بودن ارتباط آنلاین وجود نداشته و به محض استقرار این ارتباط نیز برقرار می شود.
در مازندران 7 هزارو936 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است که 4 هزار و 34 شعبه اخذ رای شورای اسلامی شهرها و 3 هزار و 898 شعبه اخذ رای رئیس جمهوری است.
همچنین از بین شعب اخذ رای 888 شعبه اخذ رای سیار است .
خبرنگار: حسین فلاحتی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.