سید علی قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تا قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم 10 دارالقران برای آموزش قرآن به دانش آموزان در مازندران فعالیت داشت که این تعداد در سال 95 به 28 مرکز افزایش یافته است .
وی اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی در قالب کاروان های راهیان نور را از دیگر فعالیت های فرهنگی و مذهبی برای دانش آموزان اعلام کرد و ادامه داد : اعزام دانش آموزان به این مناطق نیز در این دولت رشد داشته است .
مدیر کل آموزش وپرورش مازندران با اشاره به اعزام 4 هزار و 500 دانش آموز مازندران به مناطق جنگی در قالب اردوهای راهیان نوردر سال 92 ادامه داد: در 2 سال اخیر بیش از 16 هزار دانش آموز استان به این مناطق اعزام شدند .
وی همچنین از برگزاری یادواره های شهدا به عنوان دیگر فعالیت دولت برای تقویت ارزشهای دینی در مدارس مازندران نام برد و گفت : در هر سال تحصیلی 2 هزار یادواره شهدا در 2 هزار مدرسه استان برگزار می شود .
قاسمی افزود : برای آشنا کردن دانش آموزان با فرهنگ قرآنی و دینی دروسی با عناوین قرآنی در پایه های مختلف تحصیلی به آنان آموزش داده می شود و همیشه درس های قرآنی در برنامه های تحصیلی آنان قرار داشته است .
به گفته مدیر کل آموزش وپرورش مازندران برگزاری مسابقات فرهنگی ، هنری و قرآنی از برنامه های پررنگ معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران برای ترغیب دانش آموزان به این بخش ها است که تعداد حضور دانش آموزان استان در این عرصه نشان دهنده موفقیت آمیز بودن برنامه ها است .
وی گفت : بیش از نیمی از دانش آموزان مازندران در مسابقات قرآنی شرکت می کنند .
مازندران حدود 520 هزار دانش آموز دارد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.