نماینده اسبق مردم شرق مازندران گفت:تا زمانی که کشورهای خارجی در ایران سرمایه گذاری نکنند نمی توان معضل بیکاری جوانان را حل کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شهرستان بهشهر، نماینده سه دوره مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی سه شنبه شب در همایش مردمی حامیان دکتر روحانی در مسجد نصیرخان بهشهر گفت: انتخابات و مشارکت مردم در تصمیم گیری، مبنای دینی دارد؛ مشارکت یعنی مقاصد و اهداف مشترک که منشا تحول اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر رحمانی خلیلی  افزود: در فرآیند دموکراتیک، مشارکت بیان کننده ی منافع، مقاصد و خواسته های جمعی است، در جامعه ای که مشارکت در تصمیم گیری های نهایی نهادینه نشود جامعه به استکبار، دیکتاتوری و جداشدن جامعه از حکومت و مدیریت منجر می شود.

وی ادامه داد: مشارکت یعنی مراجعه به افکار عمومی و نظر دادن تمامی شهروندان در جهت تامین منافع عمومی و به نقد کشیدن حکومت، نهادها و سازمان های کشور و در مشارکت "من" به "ما" تبدیل می شود و اختلافات ازبین می رود.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: مشارکت فراگیر توسعه یافته در تصمیم گیری های محلی، منطقه ای و جهانی نقش تعیین کننده ای دارد و ملّت تاریخ ساز ایران در راستای توسعه و پیشرفت حرکت می کند گرچه چالش ها و موانع بسیار زیادی وجود دارد اما امروز ایران به پشتوانه ی فرهنگ غنی به جایی رسید که دنیا نمی تواند این کشور را از تاریخ حذف کند.

رحمانی خلیلی به دوانتخاب شوراهای شهر و ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: در انتخابات شوراهای شهر به شاخص های اساسی مانند سابقه و مدیریت افراد، نقش افراد در توسعه و سازندگی محیط جغرافیایی شان توجه کنید و انتخاب ریاست جمهوری موضوع حیاتی، منطقه ای و جهانی است.

وی ادامه داد:قرارنبود در صداوسیمای ایران کاندیداهای ریاست جمهوری اخلاق اسلامی را رعایت نکنند چراکه پیامِ نظام جمهوری اسلامی رحمت، مغفرت، صلح و آشتی، ادب و انسانیت،عفت، تقوا و خویشتن داری است اما اینگونه برخوردها از کجا شروع شده است؟

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: اگر قوه قضاییه عادل نسبت به بداخلاقی کاندیداهای ریاست جمهوری در مناظره 88 قانونی برخورد می کردامروز شاهد هتک حرمت و آبرو نبودیم.

حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر رحمانی خلیلی اظهار کرد: با رییس جمهوری ترامپ در امریکا تحولات بین المللی و منطقه ای تغییر و هدف ترامپ در تنگنا قراردادن نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ آیا می شود در چنین شرایطی ایران را به کسی سپرد که الفبای کار اجرایی را بلد نیست؟

وی با طرح این سوال که چرا باید به دولت روحانی رای داد؟ گفت:امروز منطقه ی خاورمیانه متشنّج و ملتهب است و دولت روحانی با تعامل و ارتباطاتی که با کشورها دارد و با راهنمایی های مقام معظم رهبری در مسائل سیاسی و تعامل بین کشورها توانمند است وبرجام موفقیت بزرگ این دولت است متاسفانه افرادی که اطلاعات حقوقی و فنّی ندارند این دستاورد را به چالش می کشند؟

نماینده اسبق مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تا زمانی که کشورهای خارجی در ایران سرمایه گذاری نکنند نمی توان معضل بیکاری جوانان را حل کرد؛ دولت روحانی توانست با اطلاع دقیق وکارشناسی، تحول بنیادی برای اقتصاد کشور ، سرمایه گذاری و اشتغال ایجاد کند و در این دولت یک استاد دانشگاه اخراج نشد وهمین دولت مانع فرار مغزها از کشور شد.

رحمانی خلیلی اضافه کرد: انسان های عالم گرچه از نظر اقتصادی ومالی بسیار در مضیغه  هستند اما برای یک معلم و استاد فرهیخته، آرامش و امنیت روحی ارزشمند است.

وی با بیان اینکه خشونت مانع سازندگی است، ادامه داد: در روز 29 اردیبهشت درپای صندوق های رای حاضر شوید و اجازه ندهید خشونت در این مملکت نهادینه شود با شعورسیاسی، نگاه به آینده و با توجّه و توکل به خدا در انتخابات شرکت کنید و به جهانیان بفهمانید که ما در صحنه ی انقلابیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.