نشست خبری - انتخاباتی ائتلاف تعدادی از کاندیداهای شورای اسلامی در لیست امید و شورای هماهنگی اصلاح‎طلبان ساری با حضور فرزاد گوهردهی، منصور نیستانی، قاسمعلی ایرانمنش، اسفندیار عشوری و سعید بهاری اردشیری برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نشست خبری - انتخاباتی ائتلاف تعدادی از کاندیداهای شورای اسلامی در لیست امید و شورای هماهنگی اصلاح‎طلبان ساری با حضور فرزاد گوهردهی، منصور نیستانی، قاسمعلی ایرانمنش، اسفندیار عشوری و سعید بهاری اردشیری برگزار شد.

سرای تداوم توزیع مناسبی در شهر نداشته است

فرزاد گوهردهی  در نشست خبری - انتخاباتی ائتلاف تعدادی از کاندیداهای شورای اسلامی در لیست امید و شورای هماهنگی اصلاح‎ طلبان ساری با بیان اینکه سرای تداوم توزیع مناسبی در شهر نداشته است، اظهار داشت: این مجموعه کار مثبتی ندارد زیرا آن اندیشه‎ ای که باید، نهادینه نشده و به وظیفه اصلی خود یعنی کاهش آسیب‌ ها عمل نکرده است و بسیاری از افرادی که در سرای تداوم کار می‎ کنند دارای تخصص نبوده و با رابطه وارد شدند.

وی افزود: ضرورت داشت تا در این سرای از پزشکان مختصص ، کارشناسان بهزیستی و متخصص بهره گیری نشده است .

این کاندیدای شورای شهر ساری ،"طرح مدیریت سلامت شهری مبتنی بر جامعه محلی "را یکی از برنامه های خود در صورت راهیابی به شورای شهر ساری اعلام کرد و گفت: توزیع سلامت عادلانه در سطح شهر از اهداف راه اندازی این است که این امر هم مستلزم افزایش آگاهی در جامعه است .

گوهردهی ، با بیان اینکه برای اینکه سلامت آحاد جامعه تأمین شود دستگاه‎های مختلف اجرایی اعم از دولتی و غیر دولتی و سازمانهای مردم‌ نهاد باید مشارکت کنند، ادامه داد:چرا که در ایده‎ آل ‎ترین شرایط بهداشت و درمان تنها 30 درصد از نیازهای این بخش را می ‎تواند برآورده سازد و 70 درصد دیگر را نهادها و سازمان‎ هایی ازجمله شهرداری می ‎توانند انجام دهند.

معماری های تاریخی و محلی مکانی برای توسعه گردشگری

اسفندیار عشوری دیگر کاندیدای شورای شهر ساری با بیان اینکه لیست امید و شورای اصلاح‎ طلبان شورای شهر قرار بود در آغاز 9 نفره باشد اما به 13 نفر افزایش یافته است، اظهار داشت: با این افزایش تعداد، 30 درصد از شانس لیست را کاهش می‎ دهد و به این لیست انتقاد دارم زیرا برخی افراد در این لیست نفوذ کردند.

وی افزود: لیست باید به مردم برنامه اعلام کند، زیرا مردم به فرد رأی نمی‌دهند و به احزاب رأی می‎دهند نه اینکه هر کدام از 9 نفر برای خودمان صحبت کنیم و شعارهایی را بدهیم که انجام نمی‌شود و آنوقت از عدم همراهی حامیان می‌ گوییم و البته این صحبت را هشت عضو دیگر نیز می ‎گویند.

عشوری ادامه داد: در بسیاری از جوامع با  همراه با لیست انتخاباتی برنامه های مدون ارائه می کنند و شهروندان نیز پس از ورود این افراد به شورا مطالبات خود را از آنان درخواست می کنند ، این درحالی است که اینجا لیست هایی که ارائه می شود برنامه های برای آن تبیین نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در انتخابات شورا برخی افرادی داریم که با تبلیغات نادرست و عوام‎ فریبانانه یا به دنبال کسب شهرت هستند و یا به دنبال منافع شخصی خودشان، اگر به دنبال کسب شهرت هستند به بیراهه آمده‎اند و اگر دنبال مال‎ اند وزی و تأمین منافع خود و دیگران هستند نیز ارزش حضور در شورا را ندارند و این افراد مشخص‎ شده هستند.

کاندیدای پنجمین دوره شورای شهر ساری با بیان اینکه ،برای ورود به شورای شهر باید افرادی متخصص و با تجربه باشند ،افزود: سطح شورای شهر را با انتخاب خودمان پایین آوردیم، در تهران افرادی در حد وزیر، معاون وزیر وافراد مهمی در شورای شهر حضور پیدا می کنند.

وی با مهم شمردن حفظ بافت شهری گفت: ساری یک شهر تاریخی با قدمت چندین هزار ساله است، اما متأسفانه آپارتمانهایی مانند قارچ رشد می‎کند، پروانه‎ ای که گرفته می‎ شود از ابتدا شهرداری به این دلیل که هزینه‎ های بالایی دارد و درآمد پایداری در این زمینه وجود ندارد بنابراین با این تخلفات کنار می‎آید.

عشوری با بیان اینکه به بافت قدیم حمله و تجاوز می‎شود، ادامه داد: چنانچه به شورای شهر راه پیدا کنم افزودن "طرح تفضیلی بافت قدیم" از برنامه های مهم من در این عرصه خواهد بود ، ضمن اینکه در تمامی شهرهای دنیا بافت قدیمی نماد و تاریخ ان شهر است، و معماری های تاریخی و محلی مکانی برای توسعه گردشگری به شمار می آید.

معضل اصلی شهر عدم پایبندی به قانون است

سعید بهاری اردشیری  در ادامه این نشست ، با اشاره به اینکه  چرا در لیست ائتلاف فراگیر اصلاح‎ طلبان تنها یک جوان داریم، اظهار داشت: البته به نوعی این موضوع، تأسف به حال اصلاح‎ طلبی است، قاعده قرار گرفتن جوانان در این لیست نیز بدرستی انجام نشد. مقرر شده بود تا 20 درصد بانوان و جوانان باشند اما در عمل، دو خانم که هر دو بازنشسته و بالای 50 سال هستند و بنده انتخاب شدیم.

وی با بیان اینکه  شهرداری و شورای شهر هر دو باید قانون ‎محورتر باشند، افزود: معضل اصلی شهر عدم پایبندی به قانون است اگر به قانون احترام بگذاریم بسیاری از مشکلات شهری مرتفع خواهد شد.

کاندیدای پنجمین دوره شورای شهر ساری اظهار داشت: در بخش اشتغال نیز اکنون درست یا نادرست سازمان‎ دهی در شهرداری به گونه ‎ای است که در بخشی از این مجموعه افراد با نسبت فامیلی مشغول هستند، اگر پیمانکار می‎خواهد در شهرداری کار بگیرد، راه آن از طریق مناقصه است اما وقتی این کارها دست انبوهی از پیمانکاران خاص قرار می گیرد و انبوهی از شرکت‎های خاص نیروهای خود را با تعامل شهرداری می ‎چرخانند، فرصت به سایر نیروهای نمی‎ رسد.

بهاری اردشیری به ریزش شدید اشتغال در بخش کشاورزی  در آینده ای نزدیک اشاره کرد و ادامه داد: در چنین شرایطی روستاییان با اشتغال به شهرها مهاجرت می کنند این در حالی است که از صنعت خوبی هم برای ایجاد اشتغال نداریم.

افزود: با توسعه گردشگری با تقسیم پروژه‎های پیمانکاری و با جذب نیروی درست، تعامل تعاونی‎های بخش کشاورزی با شهرداری و شورا و می‎توانیم اشتغال خوبی ایجاد کنیم.

لزوم توسعه گردشگری در جهت ایجاد منابع پایدار

قاسمعلی ایرانمنش دیگر کاندیدای شورای شهر ساری در ادامه  با اشاره به مواهب الهی اظهار داشت: کوه، جنگل، دریا و دشت در ساری را داریم که در کمتر شهر کشور وجود دارد، که می توان از این ظرفیت ها در جهت توسعه گردشگری و درآمد پایدار به خوبی بهره گیری کرد.

وی افزود: در حال حاضر آسمان فروشی در ساری مشهود است و باید در جهت حل  این مسئله تلاش کنیم .

ایرانمنش  درباره طرح «تابستان شاد» که در شهر ساری اجرا شده بود، گفت: جشنواره کیش فقط برنامه است، و محیط نیست، باید تابستان شاد را مانند کیش یا سایر جشنواره‎ های کشور انجام بدهیم.

ماه‎ سلطان کاشی یکی دیگر از کاندیداهای لیست امید اصلاح‎ طلبان شورای شهر ساری نیز در این جلسه اظهار داشت: تا همین 30 – 40 سال پیش جامعه حضور زنان را برنمی‌تابید که زنان در آن نقش داشته باشند.

وی افزود: در مقاطع مختلف تاریخ دچار فراز و فرودهایی به لحاظ آزادی و حضور زنان در جامعه بودیم. تعصباتی در اذهان جامعه سنتی وجود دارد و این تغییر نگرش بسیار می‎تواند در عدم حضور زنان نقش داشته باشند.

این کاندیدای شورای شهر اظهار داشت: متأسفانه در برخی اجتماعات یا خصوصا زمانی که افراد شاخص حضور می‎یابند معمولا خانم‌ها دیده نمی‎شوند و جایگاهی را برای زنان اختصاص نمی‎دهند.

وی گفت: برنامه اصلی من این است که به بعد نظارتی شورا توجه کنم که تاکنون تا چه اندازه انجام شده و اگر مغفول مانده است باید تقویت بشود.

کاشی در پایان اظهار داشت: 46 درصد کار شهرداری اجتماعی - فرهنگی است و باید در این زمینه از حضور زنان در مشارکتهای اجتماعی فرهنگی بیشتر استفاده کنیم.

تاکید بر گسترش حوزه ساری

منصور نیستانی دیگر کاندیدای شورای شهر ساری با بیان اینکه در چند دهه اخیر ساری به صورت یک روستا اداره می‎شود، اظهاردا شت: تعداد زیادی ساختمانی های بی‎نظم در داخل شهر ساخته شده و این بی‎هویتی برای شهر است.

وی با اشاره به مبحث زباله گفت: زباله به عنوان یک بحث درآمدزایی مورد توجه است، فاضلاب شهری نیز نداریم، در این شهر پارکینگ نداریم، ساری به علت اینکه در این چند سال در آن توسعه سطحی انجام شده، زندگی کردن در آن غیرممکن است، دوچرخه فروشی در ساری تعطیل شده است و مردم می‎ترسند برای فرزندان خود دوچرخه بخرند.

نیستانی ادامه داد: اهل منطقه رودپی هستم، مخالفت شدید خود را از اینکه فرح آباد تبدیل به شهر شود اعلام می‎کنم و باید جلوی این موضوع را بگیریم.

کاندیدای دوره پنجم شورای شهر ساری افزود: حوزه ساری باید گسترش پیدا کند چرا که با جدا شدن میاندرود از ساری،فرودگاه نیز از مرکز استان جدا شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.