دکترجواد کیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ همان گونه که انتخابات در دیگر کشورها مورد توجه خیلی از رسانه های دنیا بویژه رسانه های غربی است ، بنابراین ایران نیز از این حیث مستثنی نیست.
وی اظهارداشت :‌ نکته مهم تر آنکه اثرات نتایج این دوره از انتخابات از لحاظ سیاسی ، اقتصادی و موارد دیگر می تواند در معادلات سیاسی بسیاری از کشورهای منطقه بسیار موثر باشد .
وی با بیان آنکه در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری دو تفکر یکی اصلاح طلب و دیگری اصولگرا با همدیگر رقابت دارند ، ادامه داد :‌ آنچه که دراین دوره از انتخابات بسیارمهم و اثربخش است سطح مشارکت مردم است و نظریه پردازان و فلاسفه نیز اعتقاد دارند افرادی که دراین صحنه سیاسی حضور نیابند ، حق اعتراض و مطالبه گری برای توسعه کشورشان ندارند.
این استاد دانشگاه مازندران گفت : ملاک و معیار سنجش مردم در گزینش نامزدها در حقیقت به نوع گفتمان ، ایده ها و شعارهایی که هرکدام از آنان می دهند ، دارد.
کیا افزود :‌ جریان اصلاح طلب در واقع حامل شعارهای علاقه مندی به آشتی ، صلح طلبی ،‌ آرامش ، اعتدال و‌عقلانیت در کشور است.
وی ادامه داد :‌ مساله مهم تر آنکه این تفکر معتقد است که برای بهبود معیشت و افزایش توان خرید مردم نباید به افزایش یارانه ها اندیشید بلکه پول باید در بخش رونق تولید و اشتغال هزینه شود.
به گفته او ، ‌درحالی که جریان رقیب (اصولگرا ) حامل شعارهای پایبندی به آرمان ها و ارزش های انقلاب و کلید موفقیت دولتش را افزایش یارانه ها در میان مردم بویژه قشر محروم جامعه می داند.
کیا اظهار امیدواری کرد که این ملت بار دیگر مانند دوره های گذشته با همتی بلند ، عزمی راسخ و غرور آفرین دراین دوره از انتخابات شرکت کنند تا با مشارکت حداکثری اقتدار و عزت ایران اسلامی را به رخ جهانیان بکشانند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در بیست و نهم اردیبهشت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
خبرنگار: مهراب زکی پور کینجی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
7078 /1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.