به گزارش خبرنگار ایرنا ، این روزها و شبها هواداران نامزدهای انتخاباتی پا را از ستادها فراتر گذاشته اند و گزینه دیگر تبلیغات این روزها در شهرهای مازندران رونمایی شده است ، آنهم از نوع 'تبلیغات خیابانی ' .
حضور مردم مقابل ستاد نامزدهای انتخاباتی ، ترافیک سنگینی از خودروها را در میادین اصلی شهرهای مازندران به همراه دارد و این ترافیک سنگین خودروها را می توان از آن با عنوان استفاده از فرصت ها نیز تفسیر کرد چرا که طرفداران نامزدها از این فضای آماده برای تبلیغات نیز چشم پوشی نمی کنند .
پوسترها منقش به تصاویر به همراه برگه بروشور معرفی نامزدها در دستان هواداران در میان ترافیک ماشین ها خودنمایی می کند و هر کدام با نزدیک شدن به ماشین ها شیوه معرفی چهره به چهره را رقم زدند .
در این میان ترغیب مردم به حضور پای صندوق های رای به همراه تشویق و جلب آرای مردم به نفع نامزدها ، آنچیزی است که در این پرسش و پاسخ میان سرنشینان خودروها و هواداران نامزدها دیده می شود .
رعایت نظم و انضباط در تبلیغات انتخاباتی نامزدها به ویژه رعایت آسایش مردم در شبهای انتخاباتی جلوه ای دیگر از مشارکت برای جلب مردم در انتخابات است و باندهای پخش صدا که در طول روز و شب مبادرت به پخش سخنرانی و آهنگ می کنند پیچ صدایشان از ساعت 24 بسته می شود .
*** نیمه های شب آغاز فعالیت گروه های تازه نفس تبلیغاتی
نیمه های شب و با خالی شدن میادین و معابر شهر آغاز فعالیت گروه های تازه نفس تبلیغات نامزدها است و پوستر به دستان دیوارهای سطح شهر را در قبضه خود می گیرند .
اکثر این افراد را جوانان تشکیل می دهند با سطل چسب و انبوهی از پوسترها به مناطق مختلف شهر می روند تا صبح روز دیگر مردم چهره ای دیگر از تبلیغات را ببینند .
دبیر ستاد انتخابات مازندران گفت: در مازندران از مجموع 18 هزار 239 داوطلب شوراها تعداد 16 هزار و 950 نفر به مرحله تبلیغات انتخاباتی راه پیدا کردند که یک هزار و 825 نفر در حوزه شهری و 15 هزار و 125 نفر در حوزه روستایی می باشند.
جعفر قمی، تعداد انصراف دهندگان در استان را 827 نفر اعلام کرد و افزود: تعداد رد صلاحیت شدگان در این دوره از انتخابات 462 نفر بود که با توجه به نظر مراجع چهارگانه ، هئیت نظارت و اجرایی صورت گرفت.
به گفته وی ، در این دوره برای انتخابات ریاست جمهوری تعداد 3 هزار و 896 شعبه اخذ رای و برای انتخابات شوراهای شهر و روستا تعداد 4 هزار و 35 شعبه در نظر گرفته شده است.
در مازندران 2 میلیون و 242 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند و در آخرین انتخابات کشور که مربوط به دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود حدود 83 درصد از واجدین شرایط شرکت کردند.
در انتخابات یازدهمین دوره رئیس جمهوری در خرداد سال 92 حدود یک میلیون و 800 هزار واجد شرایط رای پای صندوق های رای حاضر شدند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.