معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران از تخصیص 4280 میلیارد ریال اعتبار به دهیاری های روستاهای مازندران در دولت یازدهم خبرداد.

به گزارش ایلنا از ساری ،معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت :در دولت یازدهم چهار هزار و 280 میلیارد ریال اعتبار برای آبادانی روستاهای این استان اختصاص داده شد.

حسن خیریانپور  در دومین همایش کشاورزی رکن اقتصادی در مازندران افزود : همچنین دولت تدبیر و امید برای تامین زیرساخت ها راه ، برق و گازرسانی به روستاها و مناطق محروم مازندران هم افزون بر 25 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه کرد.

وی گازرسانی به 507 روستا ، آسفالت یک هزار و 430 کیلومتر راه روستایی و برقدار کردن تمام روستاهای استان را از مهم ترین خدمات زیرساختی در مناطق روستایی مازندران در دولت یازدهم برشمرد.

معاون استاندارمازندران اظهارداشت : برای ایجاد بستر فروش محصولات کشاورزی و صنایع دستی روستایی در بازار داخل و خارج ، یک هزار و 600 روستای مازندران به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

حسن خیریانپور افزود : دولت یازدهم توانست با ایجاد زیرساخت اینترنت و تلفن ثابت در روستاها زمینه ارتباط این مناطق را با بازار فروش فراهم کند.

** پرداخت تسهیلات هفت هزار و 300 میلیارد ریالی مسکن

معاون استاندار مازندران همچنین گفت که دولت یازدهم برای رونق بازار و مسکن دار شدن جوانان و خانوارهای فاقد مسکن ، تنها در سال گذشته هفت هزار 300 میلیارد ریال اعتبار خرید مسکن پرداخت کرد.

وی پرداخت تسهیلات رونق تولید به یک هزار و 100 واحد صنعتی نیمه کاره و مشکل دار به میزان چهار هزار و 840 میلیارد ریال را از دیگر کارکردهای اقتصادی دولت یازدهم در حوزه اقتصادی اعلام کرد.

خیریانپور گفت : دولت یازدهم با وجود محدودیت مالی حاکم بر کشور، پنج هزار و 500 طرح عمرانی نیمه تمام استان را با اعتبار 43 هزار میلیارد ریالی تکمیل کرد.

** مکانیزاسیون و رونق کشاورزی

مدیرکل جهادکشاورزی مازندران هم در این همایش اجرای طرح آبیاری قطره ای در 10 هزار هکتار و یکپارچه سازی 6 هزار هکتار اراضی کشاورزی را از خدمات مهم دولت یازدهم برای توسعه بخش کشاورزی مازندران اعلام کرد.

دلاور حیدرپور گفت : علاوه بر آن ، دولت برای مکانیزاسیون کشاورزی نیز حدود چهار هزار 270 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

وی اضافه کرد : براساس منابعی که دولت برای نوسازی ناوگان کشاورزی ایجاد کرده ، برای سال جاری نیز محدودیتی برای پرداخت تسهیلات با نرخ سود 15 درصدی برای خرید ماشین آلات کشاورزی نداریم.

حیدرپور اظهار داشت : تمام تسهیلاتی که برای یکپارچه سازی اراضی کشاورزی استان مازندران پرداخت شده ، 85 درصد بلاعوض بوده و صرفا 15 درصد از هزینه ها را کشاورزان پرداخت می کنند.

وی ایجاد ثبات در بازار مرغ ، برنج و سایر محصولات کشاورزی را هم از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه کشاورزی برشمرد.

گفتنی است مازندران 480 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که سالانه 6 میلیون تن محصول کشاورزی از این اراضی برداشت می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.