سید عیسی میر شفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه داد : برپایی کلاس های پیش دبستانی در این مناطق محروم و کمتر برخوردار از امکانات آموزشی به عنوان یکی از برنامه های اولویت دار وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته است .
وی ادامه داد : به طوریکه همزمان با آغاز سال تحصیلی 96-95 شناسایی روستاها و مناطق بی بهره از کلاس های پیش دبستانی در مازندران شناسایی شد و با تخصیص اعتبار مجزا در این بخش ، راه اندازی و استقرار این کلاس ها انجام شد .
معاون اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه برای نخستین سال گذشته پنج میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار به پیش دبستانی های استان اختصاص یافت ، افزود : با تخصیص این اعتبار مجزا زمینه و امکان برای برپایی کلاس برای نوآموزان مناطق محروم و روستاها فراهم شد .
وی با اشاره به اینکه پیش از این بخاطر نبود کلاس پیش دبستانی ، کودکان از برخورداری این خدمات آموزشی بی بهره می ماندند ، اضافه کرد : در سال تحصیلی جاری با رشد 10 هزار نفری ثبت نام نوآموزان در مقطع پیش دبستانی ، مازندران در پوشش تحصیلی این بخش رتبه اول کشور را دارد .
هم اکنون پوشش تحصیلی پیش دبستانی در مازندران 86 درصد است .
میر شفیعی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته 24 هزار و 600 نوآموز مازندران در سامانه سناد ثبت نام کردند ، ادامه داد : این تعداد در سال تحصیلی 96- 95 به 34 هزار و 800 نفر افزایش یافته است که نشان دهنده موفقیت برنامه های فراهم آوردن امکانات و خدمات برای این کودکان است .
وی یکی دیگر از دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه آموزش در مازندران را ارتقای کیفی کلاس های چند پایه استان اعلام کرد و افزود : تامین و خرید تجهیزات کلاس ها ، آموزش معلمان و تالیف کتاب های چند پایه از جمله اقدامات است .
مازندران حدود 520 هزار دانش آموز دارد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.