به گزارش ایرنا، فرشاد مومنی یکشنبه شب در همایش متخصصان، دانشجویان و نخبگان شهرستان بهشهر در تالار محمدزاده این شهر افزود: این عده گفتند عدالت را به جامعه بر می گردانیم ولی در ماههای پایانی دولت احمدی نژاد شاخص فلاکت نسبت به شروع کار 2 برابر شد و به جای عدالت، فلاکت نشاندند.
وی با اشاره به اینکه ما طرفدار حذف نیستیم و طرفدار مشارکت هستیم و باید انتخابات با حضور حداکثری برگزار شود، اظهار کرد: ماجرای رای دادن به دولت تنها با رای دادن نیست بلکه باید امر به معروف و نهی از منکر که ادب دینی ما است و در دین سفارش شده است رعایت شود.
این اقتصاددان برجسته کشوری با بیان اینکه حمایت از روحانی در تملق و چاپلوسی نیست، یادآور شد: نقد کارشناسانه راه نجات ما است و در برنامه های اقتصادی روحانی هم اشکالاتی وجود دارد که باید نقد کارشناسانه شود.
مومنی گفت: در برخی فضاهای مجازی این موضوع پراکنده شده است که روحانی اعلام کرده همه کسانی که یارانه شان قطع شده است، برمی گردد، من این موضوع را تکذیب می کنم و این مساله را از دفتر و ستاد ایشان جویا شدم و تکذیب شد.
وی افزود: این مساله یک جنگ روانی از سوی مخالفان بوده است و صحت ندارد این جنگ روانی از سوی کسانی است که فکر می کنند بازنده هستند و می خواهند با کددار کردن دولت، آراء را پایین بیاورند.
این اقتصاددان برجسته کشوری همچنین با اشاره به اینکه در دوره 8 ساله دولت نهم از سال 84 تا 90 بیش از 800 میلیارد دلار پول نفت توزیع شد و اقتصاد صنعتی نابود و جیب عده ای پر شد و این از مشکلاتی است که ما در طول 8 سال کشیدیم.
مومنی با بیان اینکه در پایان دولت خاتمی رتبه پاکدامنی ایران در دنیا 87 بوده و ایران جزء نیمه اول پاکدامن های اقتصاد دنیا بوده است، یادآور شد: در سال 88 فقط 8 کشور از ایران از نظر اقتصادی فاسد تر بودند و این ماجرا ، ماجرای شعار و ادعا نیست و عمل کار می کند.
وی افزود: باید بدانیم از طریق فساد جامعه به عزت دست پیدا نمی کند و جامعه ای که عزت ندارد تحقیر می شود، امنیت از دست می رود و تولید فروکش کرده و اقتصاد مبتنی بر ستیز حاکم می شود و از اخلاق و علم خبری نیست و همه مثل مافیا عمل می کنند، تهمت می زنند و اهانت می کنند.
این اقتصاددان برجسته کشوری با تاکید مجدد بر افزایش مشارکت در انتخابات گفت: تنها راه نجات جامعه افزایش مشارکت و حضور حداکثری در انتخابات و روی کارآمدن شایسته تر ها است.
29 اردیبهشت ماه سال جاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور هم زمان در سراسر کشور برگزار می شود.
خبرنگار: مریم نظری**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1899/ 7332
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.