به گزارش ایرنا ، مهدی توکلی که یکی از اعضای شورای اسلامی شهر نوشهر بود ، پس از استعفای شهردار پیشین در اوایل اسفند ماه سال گذشته با کسب پنج رای موافق اعضای شورای شهر به عنوان شهردار نوشهر برگزیده شد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری مازندران دراین آئین گفت :‌ امروز یکی از مهم ترین چالش های فراروی مدیریت شهری در ارائه خدمات در شهرداری نداشتن درآمد پایدار است.
فرهاد عسگری افزود :‌ با نگاهی به سال های گذشته یعنی از سال 1390 تا 1395 مشاهده شده که روند درآمد شهرداری ها بابت صدور پروانه ساختمانی بسیار کاهش داشته است.
وی اظهارداشت :‌این درحالی است که طبق آمار موجود ، حدود 70 درصد بودجه شهرداری از این منابع تامین می شد و چنین وضعیت یکی از مشکلات اساسی شهرداری ها است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری مازندران گفت :‌ برای برون رفت از این مشکلات شهرداران چاره ای جز اعمال سیاست های راهبردی در تامین منابع پایدار ندارند و آن اینکه بتوانند با همگرایی ، هم افزایی بیشتر بستر را برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی مهیا کنند.
عسگری افزود :‌با اینکه شهرداری شهر نوشهر در سال 1313 تاسیس شده ولی میزان سرانه بودجه برای هر شهروند نوشهری در سال گذشته حدود 750 هزار تومان بوده است که این رقم ناکافی است درحالی که در برخی از شهرهای کشور و حتی شرق مازندران نیز سرانه سالیانه هر شهروند آن حدود 2 میلیون تومان است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری مازندران تاکید کرد که باید شهرداران این منطقه به گونه ای عمل کنند تا بتوانند میزان سهمی که از ارزش افزوده دولت به شهرداری ها تعلق می گیرند افزایش دهند.
فرماندار نوشهر نیز گفت : مزیت های فراوانی از لحاظ آثار طبیعی ، تاریخی و ظرفیت های نظیر بندر و فرودگاه دراین شهر وجود دارد و جلوه خاصی به این شهر بخشیده است در حقیقت کمتر در دیگر شهرهای مازندران مشاهده می شود.
علی شادمان افزود :‌ آنچه که بسترهای لازم را برای توسعه زیرساخت ها و آبادانی دراین شهر را فراهم خواهد کرد هم افزایی بیشتر با سرمایه گذاران است و البته در این دولت چنین شرائطی فراهم شد.
در این آئین از زحمات شهردارپیشین نوشهر قدردانی شد.
شهر نوشهر با جمعیتی دستکم 50 هزار نفر درغرب مازندران قرار دارد.
خبرنگار:‌مهراب زکی پور کینجی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
7078 /1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.