سعید غلامپور روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: سرعت وزش طوفان که از شب گذشته از سمت شمال غربی آغاز شده در حال حاضر در ساری به 40 کیلومتر بر ساعت می رسد.
وی ضمن هشدار به فعالان و شناگران در دریای خزر افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه های هواشناسی و خروجی مدلهای عددی جوی و دریایی، از ظهر امروز از سمت غرب مازندران شاهد وزش باد شدید و پیامد آن، مواج و طوفانی شدن دریا هستیم که این وضعیت تا روز آینده ادامه خواهد داشت.
به گفته وی پیشینه ارتفاع موج در مناطق فراساحل 4 متر و در سواحل تا 3 متر برآورد می شود.
غلامپور تاکید کرد: اداره کل هواشناسی به مسافران و فعالان دریای خزر و گردشگران توصیه می کنددر این مدت از شنا و فعالیت در دریا خودداری کنند.
وی به کشاورزان نیز توصیه کرد: از محلول پاشی و پخش کودسرک در مزارع و محلول پاشی عناصر غذایی و کنترل شیمیایی بیماری ها و علف های هرز و آفت مگس خزانه در امروز و فردا خودداری کنند.
کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران ادامه داد: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، هوای استان در بعد از ظهر امروز ابری گاهی با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد مواجه و در روز جمعه شاهد کاهش 15 درجه ای دما خواهیم بود.
به گفته غلامپور هوای این استان تا پایان هفته آینده به صورت صاف تا نیمه ابری همراه با رگبار پراکنده در بعدازظهر و شب پیش بینی می شود.
وی گرمترین و خنک ترین نقطه استان را در حال حاضر به ترتیب گلوگاه و بلده با 36 و 21 درجه سانتیگراد اعلام کرد.
خبرنگار: فاطمه رحمتی***انتشاردهنده: سید محسن حسن نیا
/1899/3009
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.