شمس الله حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این بسته های حمایتی دولت یازدهم با پرداخت یک میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار برای انجام جراحی های ضروری ، تهیه داروهای مستمر ، کاشت حلزون گوش و وسایل و تجهیزات مکمل درمانی همچون سمعک و ویلچر صورت گرفته است .
وی با اشاره به اینکه این میزان اعتبار خدمات حمایتی درمانی دولت در یکسال اخیر به این تعداد دانش آموزان معلول پرداخت شد ، ادامه داد : حدود یکصد دانش آموز معلول دیگر مازندران نیز در نوبت دریافت هزینه خدمات درمانی قرار دارند .
به گفته مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران تاکنون بدون هیچ سقفی اعتبار کمک هزینه درمانی به این نوع دانش آموزان پرداخت می شد که در رویه جدید قرار است پرداخت این مبالغ با در نظر گرفتن سقف صورت بگیرد .
وی تعداد دانش آموزان زیر پوشش آموزش و پرورش استثنایی مازندران را 6 هزار و 306 نفر اعلام کرد و گفت : از این تعداد 2 هزار و 798 نفر دانش آموز با معلولیت های شدید و در 50 مدرسه استثنایی استان تحصیل می کنند .
حسینی ادامه داد : یک هزار و 944 دانش آموز با معلولیت خفیف در قالب طرح (تلفیقی فراگیر ) در مدارس عادی تحصیل می کنند و یک هزار و 564 دانش آموز نیز با مشکلات یادگیری در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند .
وی افزود : دانش آموزان با مشکلات یادگیری از خدمات مراکز 27 هفتگانه مشکلات ویژه یادگیری مازندران برخوردار هستند .
حسینی تعداد آموزگارانی که در مدارس 50 گانه استثنایی مازندران فعالیت می کنند را یک هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد : شنبه 23 اردیبهشت ماه در مراسمی با حضور معاون سازمان استثنایی کشور در ساری از این معلمان تجلیل می شود .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.