دکتر رسول ظفرمند عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : به طور میانگین در دولت تدبیر و امید سالانه 370 میلیارد ریال برای تامین دارو و هزینه بستری بیماران خاص این خطه شمال کشور پرداخت شده است.
وی اضافه کرد : با اجرای طرح تحول نظام سلامت 3 هزار و 658 بیمار خاص شامل تالاسمی، پیوند کلیه، دیالیزی، هموفیلی و ام اس در مازندران تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند تا دولت بتواند هزینه این بیماران را پرداخت کند.
دکتر ظفرمند اظهارداشت : درمجموع دولت حدود 95 درصد از هزینه درمان بیماران خاص را در مراکز درمانی بیمارستانی دولتی پرداخت می کند که این پرداختی ها قبل از دولت تدبیر و امید حدود 30 درصد بود.
وی اضافه کرد : همچنین طبق برنامه تحول نظام سلامت 100 درصد هزینه شیمی درمانی بیماران سرطانی و دیالیز بیماران کلیوی از سوی دولت پرداخت می شود و این خدمات به صورت رایگان به بیماران ارایه می شود.
به گفته وی درسال گذشته دولت تدبیر وامید برای پرداخت هزینه خدمات بستری بیماران خاص مازندران 191 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران هزینه داروی این بیماران را در سال 178 میلیارد ریال اعلام کرده که به طور کامل از سوی دولت پرداخت می شود.
مازندران 3 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که 99 درصد آنها تحت پوشش بیمه قرار دارند که 54 درصد از بیمه سلامت و مابقی تحت پوشش سایر شرکت های بیمه ای از جمله تامین اجتماعی برخوردارند.
طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران سالانه دولت یازدهم در قالب طرح تحول نظام سلامت برای درمان بیماران مازنی حدود 10 هزار میلیارد ریال اعتبار پرداخت می کند که در دولت های گذشته حداقل 70 درصد از این اعتبار را مردم از جیب خودشان پرداخت می کردند.
خبرنگار: حسین فلاحتی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.